چکمه انحصارطلبی به پای برخی سیاسیون خیلی گشاد است

چکمه انحصارطلبی به پای برخی سیاسیون خیلی گشاد است

اندر خم اظهارات فخیمانه یکی از نمایندگان استان در مجلس؛
گروه سیاسی: این را به یاد داشته باشید که آذربایجان هویتی چندین هزار ساله دارد و تجزیه ناپذیر است.
هراز چندگاهی اخباری از مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد که یا از درون خانه ملت است یا بهارستان نشین ها سوژه اصلی قضایا هستند.
این اظهارات فخیمانه حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که تا چندین روز خوراک مصاحبه، گزارش، یادداشت خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و سایت‌های خبری تامین می‌شود.
یک روز استاد حجاریان اصلاح طلب به مانند قجری ها رفتار می‌کند و خواستار انحلال مجلس می‌شود و روز دیگر علی مطهری نماینده همیشه حاشیه ساز مجلس محاکمه هم‌زمان سران فتنه (موسوی و کروبی) و احمدی نژاد را در بوق و کرنا می‌کند و اما در این میان برخی از عزیزان فراموش کرده‌اند این سخن امام را که فرموده است: «مجلس در راس امور است.».
این در راس امور بودن مجلس نباید این نکته را بر برخی از سیاسیون متشبه کند که در این مملکت مرّ قانونی وجود ندارد و می‌توانند آتش بیار معرکه شوند!
در تازه‌ترین جنجال از نوع مجلسی‌اش؛ عثمان احمدی نماینده مردم شریف مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود تشکیل استان کردستان شمالی (مکریان) به مرکزیت مهاباد را خواستار شد و از رئیس جمهور خواست در قبال اصول معطل مانده ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی تصمیم فوری و جدی گرفته شود!
این سخنان حاشیه ساز و بعضا تفرقه‌افکنانه در حالی مطرح می‌شود که به اعتقاد تاریخ دانان آذربایجان از دو هزار سال پیش یکی از مشهورترین نام‌های جغرافی ایران و در هر دوره با یک رشته حوادث تاریخی مهم توام بوده است و جان فشانی های فراوان شیرمردان این خطه در هر دوره‌ای از تاریخ به مانند ستاره‌ای در آسمان تاریخ ایران می‌درخشد و این نکته را متذکر می‌شود که این خطه تجزیه پذیر نیست.
این اظهارات نه چندان جالب احمدی در مجلس ما را به دوم بهمن سال ۱۳۲۴ می‌برد که در پی اشغال ایران توسط متفقین برخی از سودجویان به رهبری قاضی محمد جمهوری خودمختار مهاباد را به پایتختی مهاباد بنا نهادند اما رهبر این جمهوری در کمتر از یک سال در پایتخت خود در ۱۶ آذر ۱۳۲۵ به دار مجازات آویخته شد و بنیان این جمهوری خودمختار برچیده شد!در حالی که آذربایجان غربی مهد تعامل اقوام و ادیان است و اقوام و اقلیت‌های مذهبی به خوبی و خوشی در کنار هم وطنان آذری زبان و شیعی خود زندگی می‌کنند، هر از چند گاهی خبرهای نه چندان خوشایندی از گوشه و کنار استان و از سوی برخی به گوش می‌رسد که خواب تعبیر نشده ای آذربایجان غربی دارند.
یک روز رسانه‌های پیوندخوانده با ایادی استکبار، تشکیل استان مکریان را در صدر اخبار خود قرار می‌دهند و روز دیگر تروریست‌ها و بیگانگان الحاق قسمت‌های جنوبی استان غریب و مظلوم مان و شهر ارومیه را به منطقه‌ای خیالی خواستارند، اما در این بین اظهارات نمایندگانی همچون عثمان احمدی آب در آسیاب دشمن می‌ریزد در حالی که خود خبری ندارند با این‌گونه اقدامات و اظهارات نسنجیده اسباب خوشحالی دشمنان قسم خورده این آب و خاک را فراهم می‌کنند.
حال چند نکته را باید در نظر گرفت:
اول اینکه اظهارات آقای احمدی به نوعی تبلیغات برای جلب رضایت مردم مهاباد برای کسب رای اعتماد مردم شریف این شهر برای انتخابات آتی مجلس نیست؟
ثانیا با فرض اینکه پیشنهاد ایشان در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و عملی شود، آیا با وجود شهرهای بوکان و میاندوآب شهر مهاباد می‌تواند گزینه اول برای مرکزیت استان خیالی کردستان شمالی باشد؟
ثالثا با چه منطقی ایشان در پی تشکیل استان کردستان شمالی (مکریان) هستند در حالی که مهاباد از ابتدایی‌ترین امکانات زیربنایی و تاسیساتی برای مرکزیت استان محروم است؟
رابعا کدامین عقل سلیمی می‌تواند چنین کارهای پوپولیستی را برتابد؟ و این پیشنهاد چندین ماه است از سوی رسانه‌های بیگانه و تجزیه طلب منطقه‌ای مطرح شده است.
به گزارش ندای ارومیه هر از چند گاهی برخی می‌کوشند با تجزیه استان آذربایجان غریب اسب خود را برای کارهای نامشروع بعدی زین کنند اما غافل از اینکه آذربایجان هویتی چندین هزار ساله دارد و تجزیه ناپذیر است!
در پایان باید گفت آقای احمدی بر سر قبری که جنابعالی فاتحه می‌خوانید و سینه چاک می‌دهید و زار زار گریه می‌کنید، نعشی نیست!?

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


یک × 3 =