رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع آذربایجان‌غربی

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می‌شود، حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت و روانه کارخانه های قند استان شود.
خسرو شهبازی افزود: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از ۵۶۵ هزار تن از این محصول توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است و این روند ادامه دارد.
وی اظهار کرد: مجموع ارزش چغندرقندهای خریداری شده بیش از یک‌هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۹۳ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
شهبازی بیان کرد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند و روند برداشت در کلیه شهرستانها ادامه دارد.
وی ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندر قند را در سال جاری داشتند.
شهبازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: ۶ کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۲۱ هزار تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۶./۱۶ درصد است، افزود: ۳۰ هزار هکتار کشت قراردادی چغندر قند در استان محقق شد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار درون حوضه آبریز دریاچه ارومیه و بقیه در خارج از حوضه بوده است.
وی تاکید کرد: افزایش تولید در واحد سطح و مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع ضروری است که در اولویت برنامه کشت چغندرکاران قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 18