برخورد قطعی و قانونی با متخلفان عرصه سلامت عمومی ضروری است

گروه خبر:معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سلامت جامعه در اولویت همه امور قرار دارد و با متخلفان این عرصه با تمام توان برخورد خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان،آیدین رحمانی رضاییه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در ارومیه افزود: در راستای رعایت بهداشت و سلامتی عمومی لازم است تا ادارات کل محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری‌ها نهایت تعامل و همکاری لازم را با هم داشته باشند.
وی با بیان اینکه متولی اصلی برخورد با متخلفان عرصه سلامت به ویژه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، دانشگاه علوم پزشکی است اضافه کرد: این نهاد باید در این موضوع دقت و توجه لازم را داشته باشد و در صورت بروز موارد تخلف ورود کرده و و اگر عدولی در این زمینه انجام شده باشد برخورد قانونی انجام شود.
رحمانی اضافه کرد: لازم است تا برخورد قانونی و قطعی با بیمارستان‌های متخلف در زمینه زباله‌های عفونی و پسماندهای پزشکی انجام شود و محیط زیست باید تذکرات لازم را انجام داده و برخورد قانونی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه کلیات طرح مطالعه موضوع مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو مورد قبول اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان است افزود: لازم است تا موافقت مسوولان مرتبط محلی به ویژه فرماندار منطقه آزاد ماکو نیز با کلیات این طرح اخذ شده و به همراه پیوست اجتماعی با اطلاعات کامل برای نهایی شدن ارائه شود.معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه تعدد روستاها در این استان به نسبت میانگین کشوری ۶ درصد بیشتر است باید نگاه ویژه در طرح مطالعاتی مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو به روستاها وجود داشته باشد

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


دو − = 0