مديرکل اموراقتصادي و دارايي آذربايجان غربي:

پس انداز موثر خانوارهای استان منفی است

پس انداز موثر خانوارهای استان منفی است

گروه خبر:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: پس انداز موثر خانوارهای استان منفی سه و نیم میلیون تومان در سال است.
به گزارش آراز آذربایجان، داوود غفارپور درنشست خبری که در اتاق جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربیاجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۳ متوسط درآمد خالص خانوار شهری استان ۱۵٫۸ و خانوارهای روستایی ۱۲٫۸ میلیون تومان بوده است .
وی افزود: این در حالی است که هزینه هر خانوار شهری ۱۹٫۲ و هر خانوار روستایی ۱۶٫۲ میلیون تومان می‌باشد که این امر باعث شده تا پس انداز موثر هر خانوار استان نزدیک به ۳٫۵ میلیون تومان منفی شود.
غفارپور گفت: سند راهبردی و نقشه جامع سرمایه‌گذاری استان با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی و با هدف ارائه اطلاعات شفاف به متقاضیان داخلی و خارجی در خصوص سرمایه‌گذاری و مشوق‌ها در حال برنامه ریزی و تدوین است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری حجم سرمایه گذاری خارجی استان۴۸۶ میلیون دلار اعلام شده که این مقدار مربوط به سه پروژه است که از این میان پروژه ۱۰۰ مگا واتی تولید نیروی برق ماکو در حال اجرا می باشد.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۷۳ ملیون دلار از این سرمایه تحقق یافته که این حجم سرمایه گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۱۶ هزار دلاربوده، افزایش چشم گیری یافته است.
غفارپوراز افزایش ۲۷ درصدی رشد اعتبارات کل استان خبر داد و اذعان کرد: رقم کل اعتبارات استانی شامل اعتبارات هزینه ای و تملک ۱۶۳۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از برنامه عملیاتی مهم سازمان در راستای مقوله اقتصاد مقاومتی تبدیل درآمدهای ملی آذربایجان غربی به درآمدهای عمومی استان می‌باشد که آذربایجان غربی در این امر بسیار خوب عمل کرده است.
وی با اشاره به رشد ۱۱٫۴ درصدی درآمدهای استانی، افزود: کل درآمدهای استانی ۳۰۳٫۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که البته این رشد بیشتر متعلق به درآمدهای عمومی می باشد.
غفارپور گفت: در راستای بهبود تراز عملیاتی استان سازمان برنامه ریزی هایی را انجام داده که یکی از آنها نظارت آنی بر عملکرد آنی حسابهای دستگاههای اجرایی می باشد که آذربایجان غربی در این امر رتبه سوم کشوری را اخذ کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان با اشاره به تشکیل کارگروه مستندسازی استان، ادامه داد: آذربایجان غربی رتبه اول ساماندهی اموال منقول و غیرمنقول را در سال ۹۳ به خود اختصاص داده است.وی تصریح کرد : در سال ۹۳ بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای آذربایجان‌غربی محقق شد و در ۵ ماهه نخست سال نیز ۳۰۳٫۷ میلیارد تومان کل درآمدهای استانی و ملی بوده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


6 × دو =