معاون سازمان راهداري در خوي:

پایانه رازی خوی با چشم‌انداز توسعه تجارت بین ایران وترکیه ساخته می‌شود

پایانه رازی خوی با چشم‌انداز توسعه تجارت بین ایران  وترکیه ساخته می‌شود

گروه خبر: معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ایران و ترکیه چشم انداز ۳۰ میلیارد دلاری تجاری ترسیم کرده اند که پایانه مهم رازی خوی در همین راستا اجرایی می شود. به گزارش آراز آذربایجان، محمد تیموری در جلسه مدیران حوزه حمل و نقل و راهداری آذربایجان غربی افزود: بهره برداری از این طرح مهم عمرانی، گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه است.
وی اضافه کرد: طرح جامع این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی به عنوان یکی از پایانه های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه های اصلی ورود ایران به اروپاست که از نظر ریالی نیز پیشرفت نزدیک به ۸۳ درصدی دارد.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: این پایانه مرزی یکی از پایانه های با جلوه های بصری قابل توجه در کشور به شمار می رود که شاهد تجمیع سالن های تجاری و مسافری در یک‌ساختمان با مساحتی بالغ بر ۹ هزار مترمربع در آن هستیم.
تیموری گفت: آذربایجان غربی بیشترین تعداد مرزهای زمینی کشور در خود را داراست که براین اساس وبا توجه به مدیریت مناسب، شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی برای ساخت و ساز در این مبادی ورودی و خروجی و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان انتظار در پایانه های مرزی هستیم.
وی سرعت بخشی به پروژه راهسازی مسیر منتهی به پایانه مرزی رازی را ضروری دانست ‌و افزود: جلب رضایت عمومی، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز به عنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده ای ایمن، عریض و منطبق بر شاخصه های راه بین المللی و ترانزیتی است.
پیش از این جلسه نیز، بازدید از طرح جامع پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی، بازدید از مرز کاپی کوی کشور ترکیه به عنوان مرز مقابل رازی و بررسی روند پیشرفت عملیات عمرانی ساختمان پایانه مرزی رازی با مشاور و پیمانکار مربوطه از دیگر برنامه های سفر معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آذربایجان غربی و شمال این استان بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − پنج =