وضعیت کنونی باغ رضوان ارومیه متناسب با نیاز شهر نیست

وضعیت کنونی باغ رضوان ارومیه متناسب با نیاز شهر نیست

آرازآذربایجان-مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: با توجه به افزایش مرگ‌ومیر در ارومیه، به‌صورت ماهانه حدود ۳۰۰ نفر در باغ رضوان دفن می‌شود و وضعیت کنونی پاسحگوی نیاز این شهر نیست.
امیرعباس عابدینی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به زمان شروع فعالیت باغ رضوان ارومیه اظهار داشت: سازمان آرامستان های شهر ارومیه در سال ۱۳۴۹ ایجاد و با وسعت ۵۱ هکتار آغاز به‌کار کرد.
وی گفت: طراحی اولیه با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مرگ‌ومیر در سال ۱۳۴۹ برای ۳۰ سال پیش‌بینی‌شده بود اما اکنون بیش از ۴۰ سال از آن می‌گذرد و به اشباع رسیده است.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه افزود: اکنون ۷۴ هکتار از ۹۰ هکتاری که قرار بود برای افزایش مساحت به باغ رضوان اضافه شود اختصاص‌یافته و از اراضی طبیعی و ملی به نام سازمان مسکن و شهرسازی زده شد و در نهایت در اختیار باغ رضوان قرار گرفت.
عابدینی خاطرنشان شد: به علت ناهموار و پراکنده بودن زمین‌ها، امکان انجام کارهای عمرانی در اراضی موردنظر نبود و با صرف زمان و هزینه اکنون قابل بهره‌برداری هستند و به‌تازگی ۱۲۴ هکتار در حال ملحق شدن به مساحت باغ رضوان است و به علت شخصی و زراعی بودن قسمتی از زمین‌ها در حال رایزنی و قیمت‌گذاری برای خرید از اشخاص است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مرگ‌ومیر در ارومیه هرماه ۳۰۰ نفر در باغ رضوان ارومیه دفن می‌شوند که نیاز به اقداماتی برای افزایش اراضی در باغ رضوان بود که برای خرید اراضی ملی روستای بادکی اقدام شد و ۱۴ هکتار نیز به اراضی کلی اضافه شد که هم‌اکنون نیز در حال اجرای عملیات در این منطقه هستیم و در ۳هکتار از این اراضی دفن اموات انجام می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 7