آذربایجان غربی سربلند در آزمون انتخابات

آذربایجان غربی سربلند در آزمون انتخابات

گروه گزارش: تنها ساعتی از انتخابات ۲۸ خردادماه گذشته بود اما مردم شهرهای آذربایجان_غربی بار دیگر با خلق حماسه حضور سنگ تمام گذاشته و هر لحظه بر تعداد صفوف مردم در پای صندوق های رای افزوده می شد.
اینجا آذربایجان غربی است، سرزمینی به قدمت تاریخ، با گنجینه‌ای از رشادت‌های دلیران بی باک و بزرگ مردان و زنان چون کوه استوارش، هرچه عقربه‌های ساعت پیش می‌رود، هیجان غرور آمیز قشرهای مختلف مردم برای حضور در انتخابات اوج می‌گیرد.
مردم مرزدار و غیور رنگین کمان اقوام و ادیان آذربایجان غربی مصمم و یک صدا با وحدتی مثال زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشتند.
مردم آذربایجان غربی ترک و کرد و اقلیت‌های مذهبی مصمم و یک صدا با وحدتی مثال زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشتند.
قشرهای مختلف مردم آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ساعات اولیه صبح روز جمعه برای خلق حماسه‌ای ملی در شعبات اخذ رأی حاضر شده و تا آخرین دقایق مهلت قانونی اخذ رأی حاضر شدند.
مردم این دیار پیر و جوان، مرد و زن پیش از ساعت آغاز رسمی رأی گیری با تشکیل صف‌های طولانی منتظر آغاز کار شعبات اخذ رأی بودند و با لبیک به مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.
آری روز جمعه شناسنامه‌ها بار دیگر به مهر اقتدار و همدلی مزین شد تا در تاریخ قطور وفاداری به انقلاب اسلامی و نظام این دیار به ثبت برسد تا دشمنان بدانند هر گونه توطئه و دسیسه در نطفه خفه شده و مردم تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های خود ایستاده اند.
دشمنان امروز پیام قاطع مردم انقلابی ایران را دریافت کردند
یکی از بانوان ارومیه که در پای صندوق رأی در خیابان قاسمیه حضور داشت می‌گفت، مهمترین هدف حضور در انتخابات علاوه بر پاسخگویی به وظیفه شرعی و قانونی، پاسخی به وجدان انسانی و ارج دادن به حقوق انسانی از جمله حق انتخاب و آزادی انتخاب است.
زهرا اسکندری علت حضور خود را گوشزد کردن پیام مردم انقلابی به دشمن عنوان کرد و افزود: این دهمین سالی است که در انتخابات دوره‌های مختلف شرکت می‌کنم و هر بار با غرور یک ایرانی به پای صندوق رأی می‌روم تا با آرمان‌های اصیل انقلاب بیعت کرده و پیام آن را به جهانیان برسانم.
علی اسماعیل زاده دیگر شهروند ارومیه با اشاره به حضور شگفتی ساز مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: این حضور نشانگر درک و شعور سیاسی مردم در عرصه‌های سیاسی کشور است.
مردم مرزدار آذربایجان غربی در همه برهه‌های حساس کشور پشت نظام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند
وی با بیان اینکه مردم مرزدار آذربایجان غربی در تمام برهه‌های حساس تاریخی پیشگام‌تر از سایر استان‌های کشور حضور داشته و دارند افزود: مردم ارومیه همگام با مردم سراسر کشور با حضور در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی و نشان می‌دهند که درک درستی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور دارند.
صدیقه قلی پور یکی از رأی اولی‌های ارومیه حاضر در یکی از شعبه‌های اخذ رأی نیز مهمترین هدف مشارکت جمعی در انتخابات را تحقق اقتدار ملی و انتخاب اصلح دانست و تاکید کرد: با این انتخاب جوانان نشان دادند وظایف خود را به نحو احسن پیاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه بی شک رأی اولی‌ها تا آخرین ساعات اخذ رأی حضور پرباری در پای صندوقهای رأی دارند و این قابل توجه است اضافه کرد: رأی اولی‌ها امروز آن چنان شور و شعف را با بلوغ سیاسی و اجتماعی در هم آمیخته بودند که بی شک در دوره‌های بعد نیز مشارکت گسترده‌ای از آنها خواهیم دید.
کشور ما امروز به پشتوانه آرا مردمی باید در عرصه‌های بین المللی بدرخشد
غلامعلی حسین پور نیز با بیان اینکه مردم هیچ گاه دست از آرمان‌های انقلاب اسلامی برنداشته اند اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری انتخاب سرنوشت کشور است و کشور ما امروز به پشتوانه آرا مردمی باید در عرصه‌های بین المللی بدرخشد.
وی اضافه کرد: من بسیار خوشحال هستم که توانستم در رأی گیری شرکت کنم مطمئن هستم امروز بسیاری از مردم ارومیه و آذربایجان غربی و همین طور همه رأی اولی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند زیرا آنها نیز مثل من شور حضور در انتخابات دارند.امیر حسین احمدپور از اهالی شهر ارومیه که از صبح اول وقت برای رأی گیری حاضر شده بود، گفت: حضور ما پای صندوق‌های رأی تبعیت از ولایت فقیه و نشان دادن اقتدار نظام است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر،وی ادامه داد: ما آمده‌ایم تا بگوییم با وجود برخی مشکلات اقتصادی تحریم‌ها بر ما اثر ندارد و دشمنان هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند.در این استان ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده بود که هزار و ۸۹۷ شعبه ثابت و ۸۹۸ شعبه سیار بود.
بیش از ۶۰ هزار نفر که از این تعداد نزدیک به ۱۱ هزار نفر را عوامل نظارتی تشکیل می‌دادند، کار برگزاری انتخابات در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی را برعهده داشتند. ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان_غربی هستند که ۷۱ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند، از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی به شمار می‌روند.
Arazazarbaijan.ejtemai@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


چهار + = 9