وصول ‌۸ هزار میلیارد ریال مالیات ‌در آذربایجان غربی

وصول ‌۸ هزار میلیارد ریال مالیات ‌در آذربایجان غربی

آرازاذربایجان-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از وصول بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال مالیات در سال ۹۶ در آذربایجان غربی خبر داد.
یعقوب مزرعه‌لی در نشست هم‌اندیشی با رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه، نقش عمده دستگاه مالیاتی در تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” را حمایت از تولید عنوان کرد و اظهار داشت: وصول معوقات و مؤدیان جدید دو ابزار تأثیرگذار در مهار فشار مالیاتی بر بخش تولید است.
وی با اشاره به وصول بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال مالیات در سال ۹۶ در آذربایجان غربی؛ از رشد ۱۲ درصدی این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد: وصول مالیات‌های معوقه سهم به سزایی در تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۶ داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از وصولی سال گذشته استان که ۳۰ درصد کل وصولی است از محل بدهی‌های معوقه مالیاتی تأمین شده است.
وی تاکید کرد: تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۹۶ با وجود کاهش وصولی از منابعی چون اشخاص حقوقی و مالیات حقوق بخش دولتی و خصوصی نشان از نقش مهم وصول معوقات در جلوگیری از فشار مالیاتی بر مؤدیان خرد و قانونمند داشته دارد.
مزرعه لی افزودن دایره مؤدیان موجود از طریق شناسایی افرادی که تا به حال مالیات نمی‌دادند را نیز در توزیع فشار مالیاتی مؤثر عنوان کرد و یادآور شد: در سه سال و نیم گذشته ۲۲ هزار و ۶۰۰ مؤدی جدید که قبلاً مالیات نمی‌دادند در استان کشف و شناسایی شده‌اند.
وی از بخشودگی ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال جریمه مالیاتی مؤدیان آذربایجان غربی در سال ۹۶ در راستای کمک به آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: از ۵۲ پرونده مالیاتی بزرگی که در این راستا در استان تشکیل شد یک صد و ۳۰ میلیارد ریال مالیات وصول شد که با مالیات پرداختی ۲۳ هزار مؤدی در منبع مشاغل برابری می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به شعار سال نقش دستگاه مالیاتی را در تحقق این شعار حمایت از بخش تولید عنوان کرد و با بیان اینکه کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی تولید کنندگان در دستور کار هیئت دولت و مجلس قرار دارد افزود: امیدواریم با اصلاح اشکالات قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات بخش تولید تا حدود زیادی مرتفع شود.
وی همچنین از ایجاد ۴ پست جدید نماینده هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب با هدف تسریع و افزایش کیفیت رسیدگی به پروند های مالیاتی استان خبر داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


1 − یک =