دانشکده والیبال در ارومیه تاسیس شود

دانشکده والیبال در ارومیه تاسیس شود

آرازآذربایجان- رئیس فدراسیون والیبال گفت: حضور بیش از ۵۰ بازیکن از ارومیه در تیم ملی دوره های مختلف در سال های طولانی گذشته، نشان از وجود استعدادهای فراوان در این شهر است و با این ظرفیت می توان اولین دانشکده تخصصی والیبال را در ارومیه ایجاد کرد.
احمد ضیایی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: ایجاد آکادمی والیبال در این شهر استعداد های والیبال را بیش از پیش شکوفا می کند و باید این آکادمی با حمایت مسئولان استانی به زودی به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: آکادمی والیبال پشتوانه تیم ملی است و می تواند استعداد های برتر را برای تیم ملی شناسایی کند تا تیم ملی با قدرت بیشتری برای رقابت های جهانی آماده شود.
رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه شهر ارومیه به حق شهر عشاق والیبال است، گفت: با تلاش های فدراسیون و هماهنگی با فدراسیون جهانی والیبال، ارومیه میزبان مسابقات والیبال جوانان جهان ۲۰۱۹ می شود.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: امکانات ورزشی این استان در سطح قابل قبولی است و مسئولان و ورزشکاران از میزبانی مسابقات جهانی جوانان در ارومیه استقبال می کنند و تمام توان وتلاش خود را برای برگزاری بهتر این مسابقات انجام می دهند.
محمد مهدی شهریاری افزود: هماهنگی های لازم برای ایجاد دانشکده تخصصی والیبال صورت می گیرد تا بتوان اولین دانشکده تخصصی والیبال را در این شهر تاسیس کرد.
وی ادامه داد: حضو قدرتمند و شایسته در لیگ برتر سال ۱۳۹۷ از اولویت های مسئولان و ورزشکاران این استان است و در این رابطه هماهنگی های لازم با هیات والیبال انجام می شود.
به گزارش ایرنا تیم شهرداری ارومیه در مسابقات لیگ سال ۱۳۹۵ با وجود مشکلات فراوان رتبه سوم کشوری را کسب کرد و در سال جاری نیز در آخرین رده بندی دور برگشت بازی ها با ۲۳ امتیاز در رده دهم قرار گرفت.
برخی از ستاره های والیبال کشور چون سعید معروف /کاپیتان تیم ملی/ از تیم های ارومیه به میادین ملی راه یافته اند و این شهر به عنوان پایتخت والیبال آسیا مطرح است.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف سه کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های ۴۰ تا ۹۰ هستند.
شهر ارومیه با ۶۰ سال قدمت در رشته والیبال و داشتن بیش از ۲۰ مربی بین المللی سابقه درخشانی در والیبال کشور دارد.
تماشاگران والیبال ارومیه از هر قشری حضور دارند و اغلب آنان والیبال بلد هستند و همچون یک کارشناس خبره این رشته را تحلیل و تفسیر می کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 12