مدير کل آموزش و پرورش استان :

آذربایجان غربی در سرانه آموزشی جزء ۴ استان محروم کشور است

آذربایجان غربی در سرانه آموزشی  جزء ۴ استان محروم کشور است

گروه خبر: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : آذربایجان غربی جز۴ استان محروم و نیمه برخوردار کشوراز نظر سرانه آموزشی بوده و نیازمند توسعه و نوسازی مدارس است.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مناسب این ایستگاه اظهار داشت: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره کل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روزهای آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه‌ از فرصت سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه با بیان اینکه وعده رئیس جمهوری مبنی بر اتصال ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت تدبیر و امید تحقق خواهد یافت، گفت: توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی موجب شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.
وی افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ۲ دروازه بزرگ ترانزیتی معتبر از لحاظ توسعه با اولویت حمل ونقل ریلی در دستور کار دولت تدبیرو امید قرار دارد که تمهیدات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه دیده شده است.
اتصال ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت تدبیر و امید
این مقام مسوول با بیان اینکه وعده رئیس جمهوری مبنی بر اتصال ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت تدبیر و امید تحقق خواهد یافت متذکر شد: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده‌ رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت که توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی موجب شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.
همچنین وی با بیان اینکه اجرای بازآفرینی شهری با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها از تکالیف وزارت راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه است ادامه داد: از مجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات طرحهای بارآفرینی شهری، ۸۶۰ میلیارد تومان به آذربایجان غربی اختصاص پیدا کرده است.
عشایری با بیان اینکه این طرحها در بخشهای بازسازی مسکن، خدمات زیر بنایی، درمانگاه سالن_های ورزشی و فضاهای عمومی اجرا خواهد شد اضافه کرد: در قالب این طرح برای احداث و نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی تسهیلات پرداخت می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف این تسهیلات در ارومیه ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد است.
وی با اشاره به اینکه برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی نیز هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
اسلامی در پایان به اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق ریل و جاده اشاره و خاطرنشان کرد: باید فرصت تجربه کردن سفر ریلی را قدر بدانیم و گام‌های بعدی را با فضاسازی‌های مناسب ایجاد کنیم. در همین راستا اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق اتوبان شهید کلانتری یک انتخاب بهینه است که در دستور کار قرار دارد
آذربایجان¬غربی جزء ۴ استان محروم در سرانه آموزشی است
همچنین ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم افتتاح دبیرستان ریحانةالنبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد افزود: دبیرستان۱۲ کلاسه ریحانة النبی یکی از ۸ پروژه مهم مدرسه سازی در مناطق محروم و حاشیه نشین است که با صرف اعتبار ۱۲میلیارد ریال افتتاح شد.
محمدی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی از نظر سرانه آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد تصریح کرد: سرانه آموزشی در استان حدود۴ متر مربع بوده و ۵ هزار کلاس درس برای رسیدن به متوسط کشوری نیازداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در حال حاضر۲۴ هزارو ۸۰۰ کلاس درس در استان دایر است اظهارکرد: از این تعداد تنها۶ هزار کلاس استان استاندارد بوده و نزدیک ۱۸ هزار کلاس درس نیازمند نوسازی،تخریب و بازسازی هستند. محمدی خاطرنشان کرد: آذربایجان_غربی جز۴ استان محروم و نیمه برخوردار کشوراز نظر سرانه آموزشی بوده و نیازمند توسعه و نوسازی مدارس است.
ابراهیم محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ کلاس کانکسی، ۲۷۶ کلاس خشت و گلی و ۱۱۸ کلاس استیجاری در آذربایجان غربی وجود دارد افزود: امیدواریم با حضور و سفر رئیس جمهوری و هئیت دولت شاهد توجه ویژه در این بخش باشیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = دو