وسعت دریاچه ارومیه همچنان روند کاهشی دارد

گروه خبر: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون دو هزار و ۸۷۶ کیلومترمربع بوده در حالی که سال گذشته وسعت آن دو هزار و ۹۳۱ کیلومترمربع بوده است.
به گزارش آراز آذربایجان،فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۳۷ است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۵۴ بود کاهش را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز هم اکنون دو هزار و ۸۷۶ کیلومترمربع بوده در حالی که سال گذشته وسعت دریاچه دو هزار و ۹۳۱ کیلومترمربع بوده است.سرخوش اظهار داشت: اخیرا تبیین نقشه راه اقدامات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه انجام شد.مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، حجم آب موجود دریاچه را سه میلیارد و ۶۴ میلیون مترمکعب خواند و افزود: در سال گذشته حجم آبی دریاچه سه میلیارد و ۸۷ میلیون مترمکعب بوده است.
وی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه ارومیه در میانگین درازمدت بیش از ۱۶ میلیاردمترمکعب بوده است گفت: وسعت دریاچه نیز در میانگین درازمدت چهار هزار و ۵۱۱ کیلومتر مربع بوده است.سرخوش در ادامه اظهار داشت: اخیرا تبیین نقشه راه اقدامات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه انجام شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


× هفت = 14