همه شهرهای آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با قدردانی از همراهی مردم در راستای اجرای هرچه بهتر محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: طبق آخرین رصد صورت گرفته، همه شهرهای استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، دکتر جواد آقازاده افزود: همچنین وضعیت شهرستان های شاهین دژ و سردشت نیز که تا هفته گذشته، نارنجی بود، به وضعیت زرد تغییر یافته است.
وی اظهار کرد: همکاری خوب مردم آذربایجان غربی در رعایت محدودیت‌های کرونایی که از سه هفته پیش اجرایی شده، خوشبختانه اثربخش بوده است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز تکاب، چایپاره و شوط به نارنجی و شهرستان های سردشت و شاهین دژ به زرد برخی از محدودیتهایی که ویژه مناطق قرمز و نارنجی هستند، لغو خواهد شد .
آقازاده تاکید کرد: البته همراهی مردم باید ادامه یابد تا دوباره به وضعیت قرمز برنگردیم که در آن صورت، مشکلات مربوط به شیوع کرونا دوباره بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر حساسیت مردم کاهش یافته و با عادی انگاری، پروتکل ها رعایت نشود، در مدتی کوتاه و به سرعت وضعیت به قرمز تغییر خواهد کرد ولی اگر مردم با همین حساسیت مراقبت کنند، ممکن است به وضعیت زرد و یا حتی سفید تبدیل شویم.
وی از شهروندان خواست تا با عمل به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی، از دورهمی های خانوادگی نیز به ویژه در شب یلدا خودداری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بازگشت به شرایط قرمز علاوه بر تهدید بیشتر جان و سلامت به دلیل اعمال محدودیت های اجتناب ناپذیر برای مردم مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اداری جدی ایجاد خواهد کرد.
تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و حدود سه هزار و ۱۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر کرونا از دست داده_اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = ده