هلال‌احمر اجناس چینی را جای کالاهای اهدایی با کیفیت به مردم می دهد

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه در جریان تخلفات برخی مدیران ارشد هلال احمر هستیم گفت: هلال‌احمر اجناس چینی را جای کالاهای اهدایی خارجی با کیفیت به مردم می¬دهد .
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده نماینده مهاباد از فساد گسترده در هلال احمر کشور در جلسه علنی مجلس سخن گفت: در کارخانه نساجی هلال احمر، مواد شوینده معامله می کنند. گزارش‌های مردمی حاکی از این است که اجناس چینی وارد و به عنوان کالای ایرانی توزیع می‌شود. بررسی ها نشان می‌دهد که جمعیت هلال‌احمر کالاهای اهدایی خارجی باکیفیت را در انبارها نگه داشته است.
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توسط اکبر ترکی قرائت شد که نمایندگان با ۱۴۷ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.
گفتنی است جلال محمودزاده به عنوان نماینده تقاضاکننده تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۷ ماه گذشته و قبل از دستگیری برخی از مسئولان جمعیت هلال احمر، این تحقیق و تفحص در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شد که دارای محورهایی در زمینه تعداد سفرهای خارجی مسئولان، چگونگی صرف درآمدهای نفتی و غیرنفتی هلال احمر، خریدها، نحوه فروش، مواد اولیه کارخانه نساجی هلال احمر، واردات دارو، مدیریت بیمارستان دبی و بررسی پروژه های شرکت سرمایه گذاری هلال احمر است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه در جریان تخلفات برخی مدیران ارشد هلال احمر هستیم، ادامه داد: چرا باید نام نیک نیروهای هلال احمر را عده ای از مدیران خدشه دار کنند، همه ما شاهد تلاش های جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر هستیم.
وی با تاکید بر اینکه مطابق بررسی های اولیه متاسفانه کمیسیون سفرهای خارجی هلال احمر، کمیسیون سفرهای خارجی دولت را دور زده است، عنوان کرد: چرا باید چند نفر از مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر با اقامت چندین روزه در هتل های بین المللی هزینه میلیاردی به بار آورند. دستاورد این سفرها چه بوده است؟
محمودزاده با بیان اینکه درآمدها و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به صورت شفاف ثبت نشده است، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که جمعیت هلال احمر کالاهای اهدایی خارجی باکیفیت را در انبارها نگه داشته، همچنین گزارش های مردمی حاکی از این است که اجناس چینی وارد و به عنوان کالای ایرانی توزیع می شود در کارخانه نساجی هلال احمر، مواد شوینده معامله می کنند.نماینده مردم مهاباد در پایان خاطرنشان کرد: همگان می دانند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مسئول تامین ۲۰ درصد از داروهای کمیاب کشور است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


1 × سه =