نیاز مدارس آذربایجان غربی به ۶۰۰ مراقب سلامت جدید

نیاز مدارس آذربایجان غربی به ۶۰۰ مراقب سلامت جدید

آراز آذربایجان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس استان برای جبران کمبود تعداد مراقبان سلامت نیازمند بیش از ۶۰۰ نفر مراقب سلامت است.
ولی حسینی افزود: ۱۴۷ مراقب سلامت در آذربایجان غربی وجود دارد و با توجه به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری دانش آموزان این استان، به ازای هر سه هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز یک مراقب بهداشت اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه همه مراقبان سلامت در مدارس استان تمام وقت نیستند، بیان کرد: به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مراقب سلامت مورد نیاز است.
حسینی اضافه کرد: با وجود محدودیت های اعتباری و استخدامی، آموزش و پرورش استان از مسئولیت خود غافل نشده و با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای وظایف به تعامل دو جانبه پرداخته است.
وی با بیان اینکه کمبود مراقبان سلامت از گذشته وجود داشته است، اضافه کرد: پیش زمینه تمام رفتارهای اجتماعی باید از آموزش و پرروش شروع شود و بحث حوزه سلامت یکی از این بخش هاست.
حسینی با بیان اینکه در زمینه دندانپزشکی ارتباط خوبی با دانشگاه های استان برقرار شده، اظهار کرد: در زمینه بیماری های واگیر و غیرواگیر و تمام حوزه های بهداشتی از جمله تنبلی چشم و آسیب های شنوایی با اداره بهزیستی تعاملات لازم انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای مرتفع کردن کمبود مراقبان سلامت از سایر نیروهای آموزشی آموزش و پرورش نیز استفاده شده و در روستاها از بهورزان به عنوان حافظان سلامت و مراقبان سلامت استفاده می شود.
حسینی گفت: انتقال محتوای پیام های بهداشتی و سلامت به دانش آموزان و فرهنگیان نیز در استان انجام می شود که در این زمینه رابطان آموزش و پرورش و دستگاه های مختلف در جهت پیشگیری از رفتارهای خاص وظایف محوله را انجام می دهند.
آذربایجان غربی دارای ۵۶۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
منبع:ایرنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ

دیدگاه


6 − چهار =