نماينده مردم اروميه در مجلس :

مجموعه بهداشت و درمان در سطح ملی با بی عدالتی مواجه است

مجموعه بهداشت و درمان در سطح ملی با بی عدالتی مواجه است

گروه خبر:نماینده ارومیه بر لزوم توجه به برخی بی عدالتی ها در مجموعه بهداشت و درمان و نظام پزشکان گفت: متاسفانه در این مجموعه شاهد تفاوت حقوق پزشکان و کادر پرستاری و پزشکی هستیم که کاهش این بی عدالتی ها باید مورد توجه وزیر بهداشت قرار گیرد. سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر بهداشت و درمان گفت: انصافاً مخالف صحبت کردن در مورد فردی همانند قاضی زاده هاشمی شاید درست نباشد زیرا باید از مجموع زحمات وی در وزارت بهداشت و درمان در ۴ سال گذشته تشکر کرد.
وی طرح تحول سلامت را یکی از شاهکارهای دوران وزارت ایشان در ۴ سال گذشته دانست و گفت: باید از تمام کسانی که در دولت مجلس و مردم برای اجرای این طرح سختی کشیده اند تا این طرح به تصویب برسد سپاسگزار باشیم.
بهادری با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که در حوزه وزارت بهداشت و درمان در سطح ملی با آن مواجه هستیم برخی بی عدالتی ها در مجموعه این وزارتخانه و نظام پزشکان است خاطرنشان کرد: امروز تفاوت حقوق پزشکان و کادر پرستاری و پزشکی بسیار زیاد است حتی این تفاوت در حقوق پزشکان تخصصی نیز قابل توجه است به نظرم باید این نارسایی ها در ۴ سال آینده حل شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: امروز در ادامه طرح سلامت آنچه که با آن روبرو هستیم این است که شاهدیم تامین مالی در طرح دچار ابهام است و بیمه ها وضعیت مناسبی ندارند این موضوع در اجرای این طرح ما را نگران می کند. وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید وزیر بهداشت و درمان به آن توجه داشته باشند موضوع بهداشت است مامی گوییم پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین باید موضوع بهداشت در ۴ سال آینده در این وزارتخانه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم اورمیه در مجلس پیگیری طرح پزشک خانواده به صورت جدی تر را یکی از موضوعاتی دانست که باید مورد اهتمام قرار گیرد و اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی ما در ۱۴۰ سال پیش قبل از آنکه دارالفنون تاسیس شود مدرسه طب ایجاد شد با پیشینه طب در استان آذربایجان غربی شاهد هستیم که امروز دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جزو ۲۰ دانشگاه برتر پزشکی به شمار نمی آید و در شاخص سلامت این استان در آخرین رتبه_هاست.
وی با اشاره به کمبود بیمارستان و تختهای بیمارستانی در این استان تصریح کرد: مشکلی که در خوی اتفاق افتاد به دلیل نبود یک بیمارستان برای سوانح سوختگی بود که ما مجبور شدیم آسیب دیدگان را به استان اصفهان منتقل کنیم و جای تاسف است که این استان که زمانی مرکز طب به شمار می آمده در حال حاضر با این کمبودها مواجه هستیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از شبستان، بهادری اظهار کرد: من مطمئنم هاشمی با رای بسیار بالایی انتخاب می شوند اما باید به بی عدالتی ها و نیز توجه به استانها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 7