امام جمعه اروميه:

نمایندگان آذربایجان غربی در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند

نمایندگان آذربایجان غربی در عزل و نصب مدیران  دخالت نکنند

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه از دخالت نمایندگان استان در عزل و نصب مدیران انتقاد کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه گفت: قانون وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده است، اظهار کرد: این افراد باید در چارچوب وظایف خود در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون فعالیت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی که در قوه مقننه هستند نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند و نمایندگان استان باید ظرفیت‌های ملی را از مرکز کشور به استان آورده و زمینه‌های توسعه اقتصادی را تقویت کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع افزایش جمعیت در کشور گفت: مسئله جمعیت و فرزندآوری و نیز موضوع جوان‌سازی جمعیت در اولویت مسئولان استان و کشور باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه عنوان کرد: اگر فرزندآوری به روال قبل ادامه داشته باشد، جمعیت جوان در سطح جامعه کاهش می‌یابد که این بزرگترین آسیب به کشور است.
حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: مسئولان فرهنگی باید موضوع فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کرده و مسئولان اجرایی طرحی را تصویب کرده و به آن عمل کنند.
وی با اشاره به موضوع عدم پرداخت حقوق چندین ماهه سازمان همیاری شهرداری ارومیه، گفت: در شرایط کنونی جامعه و وضعیت سخت اقتصادی پرداخت نکردن حقوق کارکنان یک اداره و نهاد کار شایسته‌ای نیست، متولیان امر باید پرداخت طلب و حقوق کارکنان را اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام قریشی ضمن اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: متأسفانه آمار کتاب‌خوانی در کشور کاهش داشته است، بنابراین بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


6 − = دو