۱۴۳ پایگاه سلامت در نقاط پرازدحام آذربایجان غربی دایر شد

۱۴۳ پایگاه سلامت در نقاط پرازدحام آذربایجان غربی دایر شد

آراز آذربایجان– رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ایجاد ۱۴۳ پایگاه سلامت ثابت و سیار با هدف ارائه مشاوره و خدمات بهداشتی در نقاط پرازدحام شهرهای آذربایجان غربی خبر داد.
امیرجعفرزاده با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۹۳۰ نفر از اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان در این پایگاه‌های سلامت فعالیت دارند، افزود: تاکنون ۵۵ هزار و ۲۲۰ هزار نفر از مردم استان از خدمات مشاوره و بهداشتی این پایگاه‌ها بهره مند شده‌اند.
وی از ایجاد ۳۹ خانه هلال احمر روستایی در راستای استقرار ایستگاه‌های آمران سلامت هم خبر داد و گفت: در طرح آمران سلامت از ظرفیت و فعالیت کانون‌های طلاب شهرستان‌ها هم استفاده شده و دبیرخانه طرح آمران سلامت در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده‌است
جعفرزاده هدف از ایجاد این پایگاه‌های سلامت را پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ارائه توصیه‌های لازم به مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان، در سطح استان و معابر پرتردد مراکز شهرستان‌ها و ارومیه عنوان کرد.
وی یادآور شد: در این طرح اعضای جوانان و داوطلبان بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحاب و سحر به ویژه در اماکن پرتردد به ارائه راهنمایی لسانی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و هشدار به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه می‌کنند.
جعفرزاده با اشاره به حضور فعال طلاب و روحانیون در اجرای این طرح گفت: جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت حضور طلاب و علما بزرگوار در قالب کانون‌های طلاب و رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان همواره از خدمات بشردوستانه این بزرگواران در جهت کاهش آلام بشری بهره مند شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 1 =