دبير شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا در اروميه:

نظام آموزشی کشور سازگار با تحول اقتصاد نیست

نظام آموزشی کشور  سازگار  با تحول اقتصاد  نیست

گروه خبر: دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: نظام آموزشی کشور با تحول در اقتصاد سازگاری ندارد و لازم است از سوی آموزش نظری به سمت آموزشهای فنی و حرفه‌ای توام با سواد اقتصادی و مالی در مدارس دبیرستانی حرکت شود.
به گزارش آراز آذربایجان، محسن رضایی در نشست شورای اشتغال آذربایجان غربی افزود: در دولت مباحث آموزش فنی و حرفه ای در حال تقویت است که حرکت به سمت رویکرد تلاش، زحمت کشیدن و فعال شدن است.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: لازم است مردم از مصرف گرایی جدا شوند و از این حالت بیرون بیایند تا به سمت تولید محور بودن حرکت کنند و از ملزومات آن ارائه درس سواد مالی است.
وی اظهار کرد: لازم است اعتبار مالی به حساب کسانی که در دبیرستان تحصیل می کنند وارد شود تا با این مبالغ کار کنند و برای یادگیری کار در دبیرستان تشویق شوند تا برای حضور در جامعه و بازار کار انگیزه داشته باشند.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مساله تحول آموزش باید از آموزش و پرورش شروع، رویکرد مصرفی نیز به رویکرد فعال شدن بدل و بخش خصوصی نیز فعال تر شود.
رضایی با اشاره به سه عامل مهم در شکل گیری مشکلات اقتصادی بیان کرد: ما با وجود صنایع متعدد، به دلیل جزیره ای بودن آنها هنوز صنعتی نشده ایم.
رضایی ادامه داد: همچنین منابع عظیم کشور به دلیل خام فروشی خود عاملی بر سرکوب صنعتی شدن و تقویت تولید ملی در کشور شده است و دخالت تصدی‌گرایانه دولت و مجلس در اقتصاد نیز بر این موضوع در کنار تحریم‌های اقتصادی دامن می زند.
وی با اشاره به وارد شدن پول دولتی به بخش اقتصاد کشور در دوران پهلوی گفت: عوامل سه‌گانه فوق دلایل اصلی اقتصاد تورمی ایران است که از ۵۰ سال پیش شروع شده و کماکان ادامه دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح صنعتی شدن گفت: درآمد حاصل از ارزش افزوده صنایع باید به زنجیره ارزش آن صنعت تزریق یا در توسعه زیرساخت‌های همان صنعت سرمایه‌گذاری شود، حال آنکه صنایع کشور اکنون جزایر جداگانه و منفصل از هم هستند و زنجیره‌ای در این حوزه شکل نگرفته است.
دفاع مقدس گهواره پرورش قهرمانان بی‌نظیری چون شهیدان باکری است
فرمانده دوران جنگ تحمیلی و از همرزمان شهیدان مهدی و حمید باکری گفت: دفاع مقدس ظرفیتی بی‌نظیر برای پرورش قهرمانانی نظیر باکری ها بود که باید این نقش مهم، بیش از پیش تبیین شود.
محسن رضایی همچنین در همایش گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر افزود: من سالها با این عزیزان از نزدیک زندگی کرده ام ولی با توجه به عمق وجود این ۲ برادر بزرگ، توصیف شخصیت و ایمان آنان سخت است‌
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین شهدا و فداکاری های بزرگ است، اضافه کرد: همه این شهدا به ویژه شهیدانی نظیر آقامهدی و حمید باکری در دفاع مقدس شکل گرفتند.
وی با بیان اینکه ارتش متجاوزی که به ایران حمله کرد، ارتش دست نخورده بوده ولی در ایران از سرهنگ به بالا همه رفته بودند، اظهار کرد: دشمن بعثی علاوه بر آن توسط ۳۶‌ کشور پشتیبانی می شد ولی ما کسی جز خدا و مردم‌را نداشتیم و این موارد نشانه نابرابری جنگ تحمیلی بود.
فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به این موارد، راز شناختن علت پیروزی ما در این جنگ، شناخت در مورد شخصیت شهدایی نظیر مهدی و حمید باکری است.
رضایی با بیان اینکه شهید حمید باکری فوق العاده شجاع و مطیع امر برادرش آقامهدی بود، گفت: برادران باکری از رزمندگان متعهد، تحصیل کرده و کاردان و آگاه بودند که شجاعت های بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند.
وی افزود: شهید مهدی باکری هم رشادت ها و تدابیر بسیاری در دوران دفاع مقدس داشت ولی اهل دیده شدن نبود که ما نیز باید پیرو راه ایشان باشیم و برای دیده شدن کار انجام ندهیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز هم در بین جوانان نظیر شهیدان باکری داریم، اضافه کرد: اکنون درجنگ اقتصادی نامشروع و غیرانسانی قرار داریم ولی پایمردی های زیادی را در مقابل دشمنان می بینم.فرمانده دوران دفاع مقدس درخصوص غزه و اوضاع آن نیز اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون جمعیت بعد از ۱۰ سال محاصره، مقابل رژیم صهیونیستی با پشتیبانی همه کشورهای استکبازی ایستاده و هزاران شهید داده اند.
رضایی تاکید کرد: مطمئن باشید راه شهید باکری فلسطین را به پیروزی می رساند و البته همین امروز هم‌ صهیونیست ها با وجود ددمنشی زیاد، دستاوردی در غزه نداشتند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند گفت: دشمنان ما هم در رابطه با تحریم های اقتصادی در باتلاق گیر کرده اند و سال های آینده، سال های بهره برداری از سرمایه گذاری ?? سال گذشته ملت ایران است.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نزدیک بودن به قله پرداخت و افزود: منظور معظم له این است که دنیا به زودی مقابل ما تسلیم می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 72