یک هزار زائر اربعین از ارومیه رایگان به مرز تمرچین اعزام می‌شوند

یک هزار زائر اربعین از ارومیه رایگان به مرز تمرچین اعزام می‌شوند

آرازآذربایجان،سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کاروانی متشکل از یک هزار زائر اربعین از ارومیه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، گفت: این افراد به صورت رایگان از ترمینال ارومیه به مرز تمرچین منتقل خواهند شد.
علی رزازی اظهار کرد: این کاروان روز دوشنبه در قالب چندین دستگاه اتوبوس به مرز تمرچین رفته و از آنجا پس از طی تشریفات قانونی به سمت کربلایی معلی حرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه گذرگاه تمرچین، از روز دوشنبه ۱۴ شهریور به صورت رسمی میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است، افزود: مردم می‌توانند برای حضور در این کاروان به پایانه مسافربری شهر ارومیه مراجعه کنند.
رزازی اضافه کرد: اعزام این تعداد ژائر فقط در روز نخست فعالیت رسمی مرز تمرچین خواهد بود و افراد متقاضی حتما باید مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه معتبر همراه خود داشته باشند.
وی ادامه داد: تمامی زیرساخت‌ها اعم از پارکینگ رایگان، مواکب، حمل و نقل و مسایل بهداشتی آماده هستند تا از بدو ورود به پیرانشهر تا محل پایانه تمرچین و اعزام به سمت عتبات عالیات در خدمت زوار باشند.
وی زمان خروج زوار از پایانه تمرچین را هر روز ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ به وقت ایران اعلام کرد و یادآور شد: زمان بازگشت زوار از این مرز نیز ۲۴ ساعته خواهد بود.
سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مواکب مردمی در طول مسیر از پیرانشهر تا الحسینیه بغداد پذیرای زوار شهدای دشت کربلا هستند، گفت تمرچین، حاج عمران، اربیل- کرکوک و بغداد مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران و تمرچین مسیر بازگشت زوار خواهد بود.
وی در رابطه با مزیت‌های مسیر تمرچین برای زوار، تاکید کرد: مسیر تمرچین به سمت بغداد از مزیت‌هایی همچون کوتاه شدن و سهل الوصول بودن مسیر، هزینه حداقلی حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن بهره می‌برد.
رزازی ادامه داد: امسال تمرچین تنها نقطه صفر مرزی برای تردد زائران اربعین حسینی کشورمان نیست بلکه نقطه تحکیم وحدت و برادری شیعه، سنی و اقلیت‌های دینی است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


5 × هشت =