مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت

آراز آذربایجان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در استان کاهش یافت.
دهقان امروز ۹شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: نرخ بیکاری در استان در بهار سال جاری روند کاهشی داشته و به ۷.۴ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان ۹۴۵هزار نفر و جمعیت بیکار ۱۴۴هزار نفر اعلام شده، تصریح کرد: جمعیت شاغلین استان در بخش صنعت در سال گذشته ۲۵.۲درصد در بهار سال جاری ۲۴.۵درصد، در بخش خدمات در سال گذشته ۴۲.۹درصد و در بهار سال جاری ۴۴.۸درصد و شاغلین بخش کشاورزی در سال گذشته ۳۱.۹و در بهار سال جاری ۳۰.۷درصد اعلام شد.
دهقان اظهار کرد: کل تعاونی های استان ۷۰۲۸تعاونی است که ۲۰۹۳ شرکت تعاونی فعال و ۴۹۳۵شرکت تعاونی غیر فعال هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش اعتبارات بخش مشاغل خانگی استان خاطر نشان کرد: تاکنون برای مشاغل خانگی استان ۵۱میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و امسال برای این بخش ۸۸میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که رشد ۷۴درصدی دارد.
وی با اشاره به تشکیل تعاون تامین نیاز مشاغل خانگی برای اولین بار در کشور، اظهار کرد: از شهریور سال گذشته تا کنون ۸۴۶نفر بالغ بر ۴۱میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۲۴۱ نفر به بانک ها معرفی شدند .
دهقان یادآور شد: تعهد اشتغال برای سال گذشته بیش از ۲۳هزار تعهد شغلی بود که ۱۹هزار و ۴۶۱ مورد نزدیک ۸۴درصد محقق شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تعاون ۹۶۲مورد فرصت شغلی ایجاد شد، خاطر نشان کرد : از ۵۴میلیون دلار صادرات تعاونی های کشور بیش از ۱۰میلیون دلار محصولات تولیدی خود شرکت های تعاونی استان بوده است.
دهقان افزود: یکی از شاخص ترین کارهای که امسال انجام شد جذب اعتبارات ملی است که امسال ۹۲۷۴میلیون ریال از اعتبارات ملی برای استان جذب شده است.
وی ادامه داد: در ۶ماهه گذشته ۶۲۷واحد از ۱۵۰۰واحد مسکن مهر باقی مانده استان تحویل داده شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۴٢ کاریابی در سطح استان فعال هستند، تصریح کرد: ١٢ مورد کاریابی ها در ارومیه فعالیت دارند همچنین ۴ مورد هم کاریابی خارجی داریم که از طریق فعالیت کاریابی ها داخلی ١١٢٨ نفر و ١٠۵ نفر توسط کاریابی های خارجی صاحب کار شده اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۴:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


2 + = پنج