نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

ناکارآمدی مدیریت اجرایی کشور اقتصاد را دچار بحران کرده است

ناکارآمدی مدیریت اجرایی کشور اقتصاد را دچار  بحران کرده است

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: ناکارآمدی و بی تدبیری بر بخش های مختلف سطوح مدیریت اجرایی کشور حاکم شده و اقتصاد کشور را دچار بحران و نابسامانی کرده است؛ لذا رهبر فرزانه انقلاب علاوه بر تاکید بر نقش مهم و حساس اقتصاد در زندگی مردم ، به نوعی ریل گذاری و تکلیف همه مسئولان را مشخص فرموده اند.
به گزارش آراز آذربایجان، کمال حسین پور در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: سروران بزرگوار همچنانکه مستحضرید در چند سال اخیر مشکلات اساسی در تمام زمینه ها به ویژه اقتصادی گریبانگیر کشور و مردم شریف ایران شده است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناکارآمدی و بی تدبیری بر بخش های مختلف سطوح مدیریت اجرایی کشور حاکم شده و اقتصاد کشور را دچار بحران و نابسامانی کرده است؛ لذا رهبر فرزانه انقلاب علاوه بر تاکید بر نقش مهم و حساس اقتصاد در زندگی مردم ، به نوعی ریل گذاری و تکلیف همه مسئولان را مشخص فرموده اند.
وی تصریح کرد: نامگذاری شعار سال به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” تلنگری به تمام مسئولان است که باید وضعیت معیشت مردم و موضوع اقتصادی را جدی بگیرند و با دانش بنیان کردن آن در این حوزه ایجاد تحول بکنند. البته به جرات می گویم که مجلس انقلابی در این زمینه همراه دولت است.حسین‌پور خاطرنشان کرد: بزرگواران واقعیت این است گشایش اقتصادی دولت به صورت ملموس در زندگی مردم هنوز احساس نمی شود. مردم نگران معیشت و وضعیت اقتصادی کشور هستند.لذا باید سریعا در این زمینه اقداماتی اساسی انجام گیرد.وی اظهار کرد: باید بپذیریم که دهک‌های پایین جامعه زیر فشار هزینه‌های تهیه مسکن و تامین نیازهای روزمره هستند. انتظار می‌‎رود دولت چابک تر و سریعتر برای تامین حداقل مایحتاج روزانه و مسکن اقدام کند. امروز صاحب خانه شدن حتی در شهرهای کوچک هم برای جوانان به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.حسین‌پور عنوان کرد: من از این تریبون هشدار می‌دهم که اگر دولت چاره اندیشی نکند این فشار اقتصادی و این شکاف طبقاتی، پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت، امروز هم دیر است، دولت محترم نباید فرصت‌ها را بیشتر از این از دست بدهد.وی افزود: همکاران گرانقدر، آمار مرگ و میرهای جاده‌ای، ایام نوروز را به کام هموطنان تلخ کرد، سوای وضعیت نامناسب راه‌ها یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده ای، خودروهای بی کیفیت است، خودروسازان نباید بیشتر از این کیفیت را قربانی تنوع محصولات کنند. از نظر مردم همه محصولات شرکت‌های خودرو سازی همان پراید و پیکان است البته با کمی تغییرات در ظاهر. اگر مافیای خودرو سازی وجود ندارد چرا جوانانی که امروز ماهواره پرتاب می‌کنند نمی‌توانند اوضاع خودروسازی را سامان دهند؟
حسین‌پور بیان کرد: موضوع بعدی مذاکرات هسته‌ای با غرب است، همه می‌دانیم که غرب و در راس آن آمریکا دشمن ما است لذا باید مراقب بود تجربه های تلخ گذشته و هزینه های سنگین آن که منافع کشور را به خطر می‌اندازد، تکرار نشود.وی افزود: بخشی از اقتصاد کشور متاثر از تحریم‌هاست، اما واقعیت این است، این تحریم‌ها در طول چهار دهه اخیر انقلاب همیشه وجود داشته است، لذا دولت باید بیشتر در مورد خودتحریمی‌هایی که در بدنه خودش دارد، چاره اندیشی کند، لایه‌های هزار تویی که مسیر توسعه و سرمایه گذاری را به بن بست کشانده است و سرمایه گذاران را به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار دلسرد کرده است، دولت بایستی سریعا اقدامات تسریع کننده بیشتری برای رفع این موانع انجام دهد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 1