تامین۴۰درصد گوشت مرغ آذربایجان غربی توسط زنجیره‌های یکپارچه تولید

تامین۴۰درصد گوشت مرغ آذربایجان غربی توسط زنجیره‌های یکپارچه تولید

-معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به نقش موثر زنجیره‌ها درافزایش تولید و بهبود کیفیت مرغ،گفت: ۴۰ درصد گوشت مرغ استان توسط زنجیره ها ی یکپارچه تولید می شود.
رضا یوسفی رضایی در خصوص آخرین وضعیت تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان اظهارکرد: زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت نهایی محصول و افزایش تولید دارند وزنجیره‌ها باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می‌شوند.
وی ادامه داد: در استان این زنجیره‌ها در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، میاندوآب واقع شده اند و این زنجیره‌ها بیش از ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ استان، را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یک روزه گوشتی، مرغ گرم و منجمد عمدتاً توسط این زنجیره‌ها صورت می‌گیرد.
یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ در استان فعال است، افزود: ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از هفته جاری روزانه ۶۰ تن گوشت مرغ برای ایجاد تعادل نسبی در بازار توزیع می‌شود، گفت: از این میزان ۲۰ تن گوشت گرم مرغ و ۴۰ تا ۴۲ تن گوشت منجمد مرغ است.
روزانه ۶۰ تن گوشت مرغ در بازار توزیع می‌شود
یوسفی با اشاره به ادامه روند توزیع گوشت مرغ تا تعادل کامل قیمت‌ها در بازار بیان کرد: از ۲۵ آبان تا پنجم آذرماه جاری، کمبود در بازار احساس شد که با تدابیر بکار گرفته شده میزان گوشت مرغ تولیدی از ۲۳۰ تن در روز به ۲۵۰ تن جهت کاهش تقاضا در بازار افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت گرم مرغ ۲۴۰ هزار ریال است و تا دستیابی به قیمت مصوب بازار که ۲۰۴ هزار ریال است توزیع مازاد بر مصرف در استان ادامه دارد بیان کرد: قیمت مصوب مرغ منجمد آماده طبخ برای مصرف کننده ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده‌است که با اخذ حواله از سازمان صنعت، معدن و تجارت توسط عاملان توزیع می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سرانه مصرف در استان را ۲۷ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری است و این استان جزو استان‌های دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود.
یوسفی با بیان اینکه این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید گوشت مرغ است، اضافه کرد: سالانه ۱۰۲ هزار تن میزان تولید مرغ در استان است که بیانگر فعالیت زنجیره‌ها و لزوم سرمایه گذاری در بومی سازی و ارتقای این صنعت است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


5 − سه =