مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی:

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی در سال ۹۶ بالغ‌بر ۹,۵۷۳ میلیارد ریال است

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی در سال ۹۶ بالغ‌بر ۹,۵۷۳ میلیارد ریال است

آراز آذربایجان-نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: میزان وصول درآمدهای استان طی سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۹,۵۷۳ میلیارد ریال است.
به گزارش آراز آذربایجان، داود غفارپور بابیان این‌که ۹,۵۷۳ میلیارد ریال درآمد طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶ در استان وصول‌شده است، گفت: از مجموع درآمدهای استان، میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر ۹,۱۳۸ میلیارد ریال است که با رشد ۹.۵ درصدی نسبت به ۱۲ ماهه مشابه سال قبل مواجه است.
این مسئول اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۸,۰۳۴ میلیارد ریال بوده که درصد تحقق آن در ۱۲ ماهه سال جاری در مقایسه با بودجه مصوب استان ۹۵.۸ درصد و با رشد وصولی ۱۲.۸ درصدی بوده که سهم آن از درآمدهای استانی ۸۷.۹ درصد است.
وی افزود: در طی این مدت سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی ۵۸.۱ درصد و رقم آن بالغ‌بر ۴,۶۷۱ میلیارد ریال است که این رقم، مالیات بر شرکت‌ها با ۱,۷۳۵ میلیارد ریال، مالیات بر درآمد با ۲,۵۶۲ میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با ۳۷۴ میلیارد ریال را شامل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: مالیات‌های غیرمستقیم با عملکرد ۳,۳۶۲ میلیارد ریال دارای سهم ۴۱.۹ درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده و تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.
داود غفارپور عنوان کرد:عمده‌ترین دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی آذربایجان‌غربی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ به ترتیب اداره‌کل امور مالیاتی با ۸,۰۳۴ میلیارد ریال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ۵۰۲ میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک برابر ۳۳۷ میلیارد ریال وصولی را شامل می‌شوند.
این مسئول افزود: میزان وصول درآمدهای ملی طی ۱۲ ماهه سال جاری ۴۳۵ میلیارد ریال بوده که سهم آن از درآمدهای استان ۴.۵ درصد و رشد ۱.۱ درصدی نسبت به سال ماقبل است.
داود غفارپور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید مبنی بر حمایت از کالای ایرانی به اهمیت حمایت از تولیدات داخلی در رشد و توسعه اقتصادی پرداخته و اظهار داشت: استفاده از کالای داخلی باعث بهبود فعالیت بخش تولیدی، فعال شدن چرخه اقتصادی و موجب ایجاد رفاه نسبی برای مردم خواهد شد. از طرفی در سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ نیز به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی، افزایش تولید و صادرات کالا و خدمات تأکید شده و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نیز تولید و استفاده از کالاهای داخلی است.
وی با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی افزون بر مزیت‌های اقتصادی به‌دلیل توانمندسازی کشور، نقش مهمی در افزایش قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نیز ایفا می‌کند و موجب تأثیرگذاری بیشتر مناسبات اقتصادی بر سیاست‌گذاری خارجی خواهد شدبیان کرد: سایه این حمایت ملی و به وجود آوردن بستر و زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری جدید و حفظ سرمایه‌های موجود در جهت بازسازی و نوسازی و رقابتی ساختن آنها، می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار، تأمین منافع ملی و همچنین رضایت مصرف‌کنندگان، امیدوار بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


4 − = یک