استاندار عنوان کرد

سرمایه‌گذاری ۴۳ هزار میلیاردی بخش خصوصی در آذربایجان غربی

سرمایه‌گذاری ۴۳ هزار میلیاردی  بخش خصوصی در آذربایجان غربی

گروه خبر:استاندار آذربایجان‌غربی از سرمایه‌گذاری ۴۳ هزار میلیاردی بخش خصوصی در آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در نشست شورای اداری آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در مجموعه دولت ساختاری به نام دستیار مردمی‌سازی ایجاد شده تا زمینه ارتقای دولت را فراهم کند، اظهار داشت: در کنار مردم بودن و گفت‌و‌‌گو با مردم سرلوحه اقدامات دولت است و یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سهیم کردن مردم در پیشرفت و آبادانی است.
وی افزود: انقلاب اسلامی جزو معدود سیستم ‌های حاکمیتی دنیا است که مبتنی بر حکومت دینی و مردم پایه است.استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: توطئه‌های استکبار جهانی در ابتدای شکل‌گیری انقلاب در مناطق مرزی کشور خنثی شد. در دوران جنگ و حوادث مختلف، نقش مردم اثرگذار بوده است.وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم یکی از شعارهای اساسی “دولت مردمی و ایران قوی” است که مطرح شد، گفت: مقابله با فساد همواره مورد تاکید ریاست جمهوری قرار گرفته که بر همین مبنا، پایه اصلی دولت تکیه بر ظرفیت‌های مردمی است.
معتمدیان با اشاره به ۴۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال گذشته، گفت: پایین آمدن نرخ بیکاری و موارد مشابه آن در حوزه‌های مختلف نشانگر این است که امنیت در استان مرزی آذربایجان‌غربی پایدار است.وی با تاکید بر اینکه نباید از شنیدن و پیگیری مشکلات مردم ترسید، اظهار داشت: در یک سال گذشته، همه مدیران استانی حضور میدانی در تمام شهرهای استان داشتند و در کنار بررسی‌های کارشناسی، مسائل استان را احصا کنیم. بیش از یک هزار ۷۰۶ مصوبه سفرهای شهرستانی دستاورد مدیران انقلابی است.استاندار آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود عنوان کرد: یکی از نکاتی که همواره مورد تاکید ریاست جمهوری است، مشارکت مردم در مسائل مختلف است. دسترسی مردم به مسئولین باید راحت باشد و مشکلاتشان را بدون واسطه انتقال دهند که امبدواریم همه مدیران در این مسیر حرکت کنند.در ادامه این نشست، سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی نیز اظهار داشت: هر کشوری بنابر اقتضائات خود الگویی در حکمرانی دارد. جمهوری اسلامی هم پس از ۲۵۰۰ سال حاکمیت شاهنشاهی، یک حاکمیت دینی تشکیل داد و الگوی شکل گیری انقلاب اسلامی با ظهور و حضور مردم بود.وی افزود: اعتقاد امام(ره) بر اصل “یدالله فوق ایدیهم” استوار بود. مردم با دست توانای خود استکبار را در هم پیچیدند و حق به ملت رسید.دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی، عنوان کرد: امام(ره) ۹۷ نهاد را به صورت مردمی تشکیل دادند که برخی از آن‌ها همانند بسیج، شورای نگهبان، سپاه، کمیته امداد بود. ایشان یک الگو داشتند و آن هم این بود که مساله را ساده می‌کردند.وی گفت: اتفاقات دهه ۷۰ کشور، آرام آرام کارهای جهادی را بد جلوه داد و مردم را کنار گذاشتند. پس از آن رهبر انقلاب به گروه‌های نهضتی و جهادی تاکید کردند و کم کم شکل گرفتند که زلزله کرمانشاه و خوی و کرونا اوج حضور و بروز آن بود.عبودتیان، تاکید کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید دارند که در این دوره پیشران اصلی مردم هستند. مردم خودشان علاقمند به انجام کارهای داوطلبانه هستند و اگر راه را باز کنیم مشتاقانه انجام می‌دهند.دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی، گفت: باید پیگیر امورات و مشکلات موجود باشیم که این امر تنها با توسل به بدنه مردمی و مرومی‌سازی دولت مقدور می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


3 + یک =