۲۵۰۰ پایگاه بسیج آذربایجان‌غربی در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند

۲۵۰۰ پایگاه بسیج آذربایجان‌غربی در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند

آراز آذربایجان- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج استان در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشته و در راستای کاهش شیوع کرونا همکاری می‌کنند.
سردار حبیب شهسواری در حاشیه بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه مقاومت بسیج مسجد قدس ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در آذربایجان غربی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج است، اظهار کرد: سپاه و بسیج منتظر اعتبار برای اجرای طرح های سلامت محور نیست.
فرمانده سپاه شهدای مهاباد اضافه کرد: در این راستا، هفت هزار بسته معیشتی از اول شیوع ویروس کرونا در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در این راستا تدوین شده و در خدمت مردم انقلابی هستند، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در یک مرحله هشت هزار نفر و در مرحله رزمایش دفاع بیولوژکی ۹۷ هزار نفر بسیجی در استان مشارکت فعال داشتند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امروز اگر حلقه ویروس کرونا قطع شود، قدم بسیار مثبتی در این راستا برداشته شده زیرا جان تمامی شهروندان برای مسوولان ارزشمند است.
وی اضافه کرد: انجام اقدامات پیچیده و دشوار در سایه وحدت و همدلی و همگرایی بین متولیان نظام اسلامی میسر می‌شود.
سردار شهسواری با اشاره به اینکه سپاه و بسیج در عرصه های مختلف همواره خود را خدمتگزار مردم دانسته و عمل کرده‌است اضافه کرد: چه در حوزه های امنیتی و چه در حوزه های مختلف اعم از سلامت و سازندگی بسیج وظایف دشوار و مهمی برعهده دارد.
وی با قدردانی از تلاش ۹ ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیروهای بسیج با مدافعان سلامت در کارزار مبارزه با ویروس کرونا گفت: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا است و کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.
در این بازدید مسوولان نهادهای مجری این طرح از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سپاه شهدا و هلال احمر استان آذربایجان‌غربی از نزدیک در جریان گزارش های انجام شده از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان و شهرستان ارومیه قرار گرفتند.
بر اساس این طرح بسیجیان و تمامی قسمت‌های سپاه در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.
حمایت از افرادی که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده‌اند از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی است که اخیرا در استان شروع شده و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی و خدمات مختلف به این افراد داده می شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


هفت + = 12