فرماندار اروميه :

مهمترین چالش ارومیه حاشیه نشینی است

مهمترین چالش ارومیه حاشیه نشینی است

گروه خبر: فرماندار ارومیه از وجود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر ارومیه خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش موجود در شهرستان ارومیه وجود حاشیه نشینی است مسئولان باید اقدام جدی در جهت حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی این افراد انجام دهند.
به گزارش آراز آذربایجان، جلسه شورای اداری ارومیه با حضور فرماندار ارومیه، شهردار و جمعی از سایر مسئولان شهرستان ارومیه برگزار شد.
در این مراسم محمد حضرت پور به عملکرد خویش از سال ۹۰ که سکان دار شهرداری ارومیه را بر عهده داشته اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۹۰ که این مسئولیت را بر عهده گرفتم در سال ۹۰ حدود ۹۰ میلیارد تومان بودجه سالانه دریافت کردیم که این میزان ۷۰ درصد صرف هزینه جاری و ۳۰ درصد هزینه عمرانی شده است.
وی ادامه داد: از سال ۹۰ تاکنون ۱۵ فرهنگسرا در این شهر ایجاد شده است که امروز به عنوان تکیه گاه های فرهنگی در حوزه پیشگیری اعتیاد ،طلاق و.. است.
شهردار ارومیه گفت: از اهداف این فرهنگسراها، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ترویج آیین های سنتی و بومی و محلی، ترویج ایثار و شهادت، ترویج علوم قرآنی تحکیم بنیان خانواده و ورزش‌های همگانی است.
فرماندار ارومیه نیز در جلسه شورای اداری ارومیه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی تاکید کرد و گفت: یکی از چالش های مهم این شهرستان وجود حاشیه نشینی است.
این مسئول از وجود ۲۵۰ هزار نفر در حاشیه شهر ارومیه خبر داد و تصریح کرد: وجود این تعداد از مردم در حاشیه شهر می تواند به وجود آوردن آسیب های اجتماعی بی شماری باشد.
وی خاطرنشان کرد. : یکی از چالش ها عمده ما مسئله حاشیه نشینی بوده و مسئولین باید در این زمینه وروود ویژه داشته باشند یکی از نهادهایی که به صورت ویژه وارد شده ناحیه مقاومت بسیج است که در قالب قرارگاه امام جواد ورود کرده است .فرماندار ارومیه به دیگر مبحث مهم اشاره کرد و گفت: : بحث دوم مدیریت منابع آب که از سال ۹۳ کارگروه ویژه ای تشکیل شده ر حای که این موضوع از اهمیت وافری برخودار بوده و شاهد هستیم که بعضی از کشورها در حال ایجاد سدها ویژه ی هستن که به آینده سکونت در منطقه ضربه می زند و رسانه ها و گروهها اجتماعی باید در این زمینه ورود کرده و موضع گیری کنند. این مسئول تاکید کرد: انتظار داریم همکاران بزرگوار جهت توزیع عادلانه امکانات و بهبود شرایط زندگی در حاشیه شهر را بوده و به این باور برسیم.
حسن خانی در ادامه سخنان خود از انتخابات پرشور ریاست جمهوری و شوراهای شهر در ارومیه خبر داد و تصریح کرذد: بخش قابل توجهی از عواملی که سبب شد این انتخابات با شکوه برگزار شود به دلیل تلاش بی وقفه اصحاب رسانه بوده است.وی به مهم ترین مشکلات موجود در انتخابات اشاره کرد و گفت: عدم وجود احزاب حرفه ای یکی از دلایل مهم نواقص انتخابات است و فقط به صورت مقطعی شاهد آن هستیم ، این در حالی که ظرفیت بسیار خوبی در قانون برای این امر تبعیین شده است. وی گفت: احزاب باید بتوانند در مسایل اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کرده و ادر انتخابات گردش قدرت با حضور جریانات سیاسی شکل می گیر د که لازمه پویایی و رشد جامعه است. حسن خانی اظهار داشت : یکی از مهمترین نشانه ها انتخابات کارکرد امنیتی آن است در منطقه ای زندگی می_کنیم شاهد تکثر واقعی در کشورهای همسایه نیستیم و اگر بود این رقابت عادلانه منجر به پیشرفت در منقطه بودیم .
وی تاکید کرد : وقتی فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود دارای دو شان بوده که از این نظر این انتخابات ریاست جمهوری یک شان ملی دارد که بیانگر دیدگاه یک نظر کامل بوده اما اینجا نیز باید شان و جایگاه اقلیت حفظ شود و البته اقلیت نیز این باید این فزصت و کمک را داشته باشند تا بتوانندد مطالبات مردمی به مرحله اجرا برسد.حسن خانی ابراز داشت : اما در این میان احترام و جایگاه ه دو طیف حفظ شده و چه اکثریت چه اقلیت تلاششان جهت احقاق این حقوق به حقه مردم خواه بود . ویگفت : در انتخابات ریاست جمهوری هیچگونه مشکل خاصی نداشتیم در روش ها اجراییدار مشکلاتی بودیم که نیازمند اصلاح قانون است .
حسن خانی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۵۱۰ هزار نفر واجد شرایط مشارکت کردند که این موضوع در شورا شهر مشارکت دود ۴۷۰ هزار نفر بوده است .
فرماندار ارومیه تاکید کرد : در ۴۱۴ روستا انتخابات برگزارکردیم که انتخابات ? روستا باطل شد که مواردی بود که با هیئت نظارت اختلافات جزئی داشتیم .وی اظهار داشت : در سال ۹۶ اولویت ها ویژه ی داریم که برای موضوع اشتغال نباید فرصت ها را از دست داده و امیدواریم شاهد تشکیل شورا اشتغال محلات جهت پیگیری این موضوع را شاهد باشیم
حسن خانی افزود در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۵ هزار هکتار اراضی دیمی است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۶۰۷ روستا با ۲۸۹ هزار نفر جمعیت است که ۳۰ درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهد.
این مسئول به موضوع مهم خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی در جهت مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی گام های موثری برداشته و در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۰ مورد تغییر کاربری در ارومیه شناسایی شده که برای ۱۶۷ مورد توقف عملیات صادر شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 8 =