رييس سازمان جهاد کشاورزي استان:

مشکلی در تامین مرغ در آذربایجان غربی وجود ندارد

مشکلی در تامین مرغ در آذربایجان غربی وجود ندارد

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با بیان اینکه مشکلی در تامین مرغ در استان وجود ندارد. به گزارش آراز آذربایجان،اکبر کرامتی افزود: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۸۸ قطعه با وزن بیش از ۲۶۵ تن در سطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شده است.
وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان به اندازه کافی صورت گرفته است گفت: میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که در حال حاصر تولید روزانه بیش از نیاز استان است.
کرامتی اضافه کرد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۹۸ تن و مابقی به سایر کشتارگاه های استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز است برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط زنجیره ها برای تداوم و پایداری تولید در ۶ ماهه دوم نیز صورت گیرد.کرامتی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۶ میلیون قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ روزه است.
وی با اشاره به اینکه نهاده مورد نیاز واحدهای طیور با ارز دولتی تاکنون تأمین شده است افزود: شاهد تغییرات قیمتی در بازار عرضه هستیم که این مشکل لازم است با پیگیری واحدهای نظارتی برطرف ‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، انتظار داریم نظارت کافی بر روند توزیع مرغ توسط دستگاه های نظارتی صورت گیرد تا شاهد سواستفاده سود جویان نباشیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزو استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور از نظر تولید گوشت مرغ و تعداد زنجیره تولید در کشور است افزود: همزمان با فرآیند تولید باید به دنبال دست یابی به بازارهای صادراتی و توسعه این صنعت در استان باشیم .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = دو