فرماندار:

مشکلات ناشی از تعطیلی معابر مرزی سردشت به مسئولان منعکس شده است

مشکلات ناشی از تعطیلی معابر مرزی سردشت به مسئولان منعکس شده است

آراز آذربایجان- فرماندار سردشت با بیان اینکه تعطیلی معابر موقت مرزی می تواند بر افزایش بیکاری اهالی و قاچاق در منطقه تاثیر مستقیمی داشته باشد، گفت: این مشکلات به استاندار آذربایجان غربی و مسئولان مربوطه استان منعکس شده است.
“نژاد جهانی” اظهار کرد: تعطیلی معابر موقت مرزی ‘اشکان’ و ‘قاسم رش’ از سوی دولت مرکزی عراق صورت گرفته و این مساله باید از طریق مبادی دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه دولت مشغول ساماندهی معابر غیررسمی بود و بسته شدن بازارچه ها مورد انتظار نبود، گفت: تعطیلی معابر به طور طبیعی تاثیر خود را خواهد گذاشت اما امیدوارم بازگشایی آنها با ساماندهی خوب و اشتغال واقعی همراه باشد.
جهانی گفت: چون موضوع بسته شدن معابر موقت مرزی از سوی دولت مرکزی عراق صورت گرفته، موعد بازگشایی آنها را نمی توان پیش بینی کرد.
وی بیان کرد: فعالیت مرزنشینان با استفادە از کارت های هوشمند همچنان در دستور کار است و در قالب بازارچه های مصوب دولت از معافیت های مقرر بهرەمند می شوند.
به گزارش ایرنا هیات وزیران در جلسه اول مرداد ۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آئین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی را تصویب کرد.
بر اساس آئین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی، وزارت کشور موظف به هدایت و انتقال بازارچه‌ ‘قاسم رش’ به گمرک ‘کیله’ سردشت شده است و همچنین وزارت کشور مجاز است تا یک بازارچه مرزی در اشکان سردشت احداث کند.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 2 =