استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی در حوزه سلامت از استان های کم برخوردار کشور است

آذربایجان غربی در حوزه سلامت از استان های کم برخوردار کشور است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در بخش سلامت از استان های کم برخوردار است اما با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی را به بیشتر از متوسط کشوری ارتقا می دهد.
محمدمهدی شهریاری با اشاره به پایین بودن شاخص های سلامت در استان اظهار کرد: آذربایجان غربی در بخش سلامت از استان های کم برخوردار است اما با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی را به بیشتر از متوسط کشوری ارتقا می دهد و ما با جدیت پیگیر این امر هستیم.
وی افزود: شاخص سلامت در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان های کشور پائین است به طوری که اکنون ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی ۱٫۲ برآورد شده ولی با توجه به تعدد طرح های بهداشتی در استان شامل کلینیک ها و مراکز درمانی و تسریع در اتمام این طرح ها این شاخص را به متوسط ۱٫۷ که بالاتر از متوسط کشوری است، ارتقا می دهیم.
وی با اشاره به دیگر شاخص های توسعه آذربایحان غربی گفت: افزایش برخورداری از آب، برق و جاده های روستایی از جمله برنامه ریزی های مسئولان استانی است و می توان با این نگاه، زمینه بهبود زندگی و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم به ویژه روستاییان را فراهم کرد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم استفاده از سرمایه های بخش خصوصی در راستای اجرای طرح های بیشتر در حوزه های مختلف از جمله امور زیربنایی اظهار کرد: باید مشوق های لازم را در این راستا در بخش خصوصی ایجاد کنیم تا وارد صحنه شود و طرح ها را اجرا کند.
شهریاری زندگی بدون مشکل اقوام مختلف و پیروان مذاهب گوناگون در آذربایجان غربی را از ویژگی های مهم این استان دانست و اظهار کرد: این زندگی مسالمت آمیز همراه با امنیت تبدیل به فرهنگ بسیار خوبی شده که تاثیر مثبت آن در گردشگری عمیق تر بوده به طوری که گردشگران پس از مراجعت علاقمند به بازگشت دوباره به آذربایجان غربی هستند.
وی با تاکید بر آماده کردن زیر ساخت های استان گفت: ظرفیت های مناسبی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری آذربایجان غربی وجود دارد که باید از تمام این ظرفیت ها به صورت متناسب بهره گیری شود.
وی ادامه داد: توسعه باید به صورت متوازن در همه بخش ها صورت گیرد که در آن صورت نیز اشتغال زایی در همه حوزه ها ممکن شده و افزایش رفاه مردم را فراهم می کند.
شهریاری با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن و دعوت مردم برای شرکت گسترده در این راهپیمایی، اظهار کرد: مردم ایران همواره نشان داده اند در کنار نظام هستند و در راهپیمایی روز یکشنبه /۲۲ بهمن/ نیز با قدرت حضور می یابند تا قدرت خود را در مقابل توطئه های بیشمار دشمنان نشان دهند.
وی با اشاره به تاثیرات برجام در کشور و تعاملات جهانی گفت: پس از امضای برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم ولی برخی عوامل خارجی که چشم دیدن نتایج خوب برجام در توسعه ایران را نداشتند، چون دیدند برجام برطرف کننده بسیاری از مشکلات کشور است خواستند مانع استفاده ایران از حاصل و نتایج این توافق بین المللی شوند.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی تاکید کرد: ایران با قدرت در صحنه های بین المللی برای احقاق حقوق خود حضور دارد و حضور مردم در راهپیمایی ها نیز قدرت چانه زنی مسئولان را افزایش می دهد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


8 − دو =