نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

مسئولان از گسترش نگرانی نیازمندان داروهای فوریتی ممانعت کنند

مسئولان از گسترش نگرانی نیازمندان داروهای  فوریتی ممانعت کنند

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: مسئولان باید از گسترش نگرانی نیازمندان داروهای فوریتی و خاص در جامعه ممانعت کنند.
به گزارش آرازآذربایجان، وی افزود : نگرانی در مورد تامین عمده داروهای فوریتی و خاص وجود دارد که نیاز به مداخله به موقع مسئولان حوزه سلامت دارد که هم نیاز این بیماران را رفع کنند و هم مانع از گسترش دامنه این نگرانی‌ها در سطح وسیعی از جامعه شوند.
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون نگرانی‌هایی نیز پیرامون قاچاق داروهای حیاتی برای بیماران به دیگر کشورها وجود دارد، اما نمی‌تواند دلیل قابل قبولی باشد برای اینکه سهمیه داروخانه‌ها را کاهش دهند، ضمن اینکه مسئولان مربوطه باید به مردم این اطمینان خاطر را بدهند که داروهای مورد نیاز آنها به موقع و با قیمت مناسب به دستشان خواهد رسید.
هاشمی اظهار کرد: آنچه در بطن جامعه می‌بینیم نگرانی مصرف‌کنندگان داروی انسولین و خانواده‌های آنها در زمینه دسترسی به آن است چرا که در این زمینه با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری جامعی در این بخش انجام دهد.همچنین همایون هاشمی رئیس کارگروه آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سابقه ریاست سازمان بهزیستی را نیز در کارنامه خود دارد به همراه اعضای این کارگروه در پی گزارش واصله از شکایات تعدادی از مددجویان زن گرمخانه منطقه ۱۲ با بازدید از گرمخانه‌های شهر تهران از نزدیک روند ارائه خدمات به مددجویان را مورد بررسی قرار دادند.
آفتاب نیلوفری یکی از این گرمخانه‌ها بود که با برخورداری از ۳ سالن به ارائه خدمات به ۱۵۰ مددجو می‌پردازد. این سالن‌ها که دارای ۱۰۰ تخت بوده و در صورت نیاز ۵۰ کف خواب نیز در آن اسکان داده می‌شوند، ضمن اینکه سه طیف افراد معتاد، افراد جوانتر و افرادی که سابقه مشکلات اجتماعی داشته‌اند را از هم تفکیک کرده است. در این مرکز سه وعده غذای گرم توزیع شده و مددجویان برای ساعت ورود و خروج محدودیتی ندارند.
دو نکته قابل تحسین در این مرکز ایجاد اتاق ویژه مادر و کودک برای نگهداری از زنانی است که شبانه به همراه فرزندانشان به آن مراجعه می‌کنند، در این اتاق حتی اسباب بازی برای کودکان نیز قرار داده شده و آنها می‌توانند برای یک شب در آنجا اقامت داشته باشند سپس به مرکز مادر و کودک تهران ارجاع داده می‌شوند همچنین واحد اشتغال از دیگر محاسن این مرکز بود که در آن چرخ خیاطی‌هایی قرار داده شده است و این امکان را فراهم آورده که افرادی که دارای مهارتی در این زمینه هستند به راحتی از امکانات این بخش بهره‌مند شوند.
هاشمی خاطرنشان کرد: لازم است یک نشست هم‌اندیشی در مجلس با حضور روسای گرمخانه‌ها و دستگاه‌های متولی برگزار شده و مشکلات این مراکز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان برای آن تدبیری اندیشید و این مهم باید تا دو هفته آتی محقق شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در ادامه برای حمایت مجلس از این مراکز به منظور ارتقاء نحوه ارائه خدمات حمایتی به افراد بی‌سرپناه اعلام آمادگی کرد.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس دهم، در بیان پیشنهادی تصریح کرد: شهرداری باید واحد مشارکت‌های مردمی را جهت بهبود ارائه خدمات گرمخانه‌ها تقویت کند، همچنین توانمندسازی مددجویان این مراکز را در دستور کار قرار داده و در این خصوص از ظرفیت کارآفرینان کشور بهره‌مند شود.رئیس کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: لازم است مستنداتی مبتنی بر آمار ۱۰ سال گذشته مددجویان گرمخانه‌ها به کارگروه آسیب‌های اجتماعی مجلس ارائه شود تا بتوان آن را در گزارش آسیب‌های پنج‌گانه لحاظ کرد، ضمن اینکه باید قانونی ایجاد شود تا دستگاه‌های دولتی برای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی وارد عمل شوند، همچنین این نکته را باید مدنظر قرار داد که در حوزه مداخله و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون کودکان کار با خلاء قانونی مواجه هستیم

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 63