مرز تمرچین پیرانشهر با کمبود نیرو مواجه است

مرز تمرچین پیرانشهر با کمبود نیرو مواجه است

آراز آذربایجان-عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کمبود نیرو در مرز تمرچین و گمرک این شهرستان وجود دارد و بار و کالا در این مکان، دو تا پنج روز باقی می‌ماند.
کمال حسین‌پور در جریان سفر رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: مرز تمرچین یک مرز رسمی بوده و تنهایی جایی است که می‌توان از آن برای دور زدن تحریم‌ها و صادرات استفاده کرد.
وی تصریح کرد: بزرکترین مشکل این مرز در رابطه با زمینی است که متعلق به دولت بوده اما افراد خاصی آن را در اختیار گرفته‌ و آن را مسطح کرده‌اند و از سوی دیگر متاسفانه در این مرز هیچ گونه امکاناتی وجود ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی که باید آن را آزاد کنند که همه مردم بتوانند زمین را در اختیار داشته باشند و یا اینکه به صورت رقابتی باشد اما متاسفانه برخی افراد خاص بدون هیچ گونه امکانات و با رانت در این محل مستقر شده و فعالیت می‌کنند و حتی سیستم نوبت‌دهی الکترونیک نیز در آن راه‌اندازی نشده است.
وی افزود: متاسفانه دو شرکت‌های فعال در مرز تمرچین کاملا رانتی فعالیت می‌کنند و سالانه با پرداخت ۱۰ میلیون تومان به دولت، نقطه صفر مرزی را در اختیار گرفته‌اند و از آن سو نیز، نه برای کارگر تمهیداتی ایجاد کرده و نه ساختمانی دارند و تنها به کار تخلیه و بارگیری می‌پردازند.
حسین پور اظهار داشت: متاسفانه در این مرز از کارگرانی که با دست خود اقدام به تخلیه بار می‌پردازند نیز وجه دریافت می‌شود و بنابراین این دو شرکت در مرز تمرچین برای خود درآمد کلانی دارند و از آن سو نیز هیچ پرداختی به دولت ندارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین متاسفانه کمبود نیرو در مرز تمرچین و گمرک این شهرستان وجود دارد و بار و کالا در این مکان، دو تا پنج روز باقی می‌ماند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


− 4 = دو