استاندار آذربايجان غربي:

مردم کارآمدترین فرد را به عنوان استاندار مد نظر دارند

مردم کارآمدترین فرد را به عنوان استاندار مد نظر دارند

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: ملاک انتخاب استاندار مسئله بومی بودن نیست چرا که مردم کارآمدترین فرد را مدنظر دارند.
به گزارش آراز آذربایجان وحید جلال‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان استراتژیست جمهوری اسلامی راهبرد جدید و حوزه جدید سیاست داخلی و خارجی کشور را تبیین می‌کند.
وی ابراز داشت: راهبرد مقام معظم رهبری در سخنرانی گذشته بحث تقویت ساخت درونی قدرت، توجه به قدرت و ظرفیت داخل بوده و در بحث سیاست داخلی نیز مقام معظم رهبری به نرمش قهرمانانه اشاره کردند.
جلال‌زاده ادامه داد: بعضی این موضوع را با صلح امام حسن (ع) مطرح می‌کنند و در این زمینه یک تفاوت تاریخی وجود دارد، صلح امام حسن (ع) از بابت عدم اقبال مردم وقت نسبت به امام زمان خود بود اما کشور ایران اسلامی در این مقطع اصلا شرایط تاریخی زمان امام حسن (ع) را ندارد.
وی تصریح کرد: نرمش قهرمانانه راهبردی برای رابطه جمهوری اسلامی با یک کشور خاص نبوده بلکه راهبرد جدید جمهوری اسلامی نیست و مقام معظم رهبری ۱۵ سال پیش فرمودند عزت، حکمت و مصلحت و این سه مولفه ظرفیتی پیش روی مسئولان جمهوری اسلامی بود که در زمان مناسب از این سه مولفه استفاده کنند.
جلال‌زاده افزود: نرمش قهرمانانه نگاه جدید به حوزه سیاست خارجی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمند‌های جمهوری اسلامی بوده به طوری که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به عنوان بازیگر اصلی حوزه بین‌الملل است و می‌تواند در ساخت قدرت در حوزه بین‌الملل نقش آفرینی کند.وی ادامه داد: در زمینه انتخاب استاندار بیش‌تر از اینکه روی اشخاص مانور داده شود باید روی مولفه‌ها مانور داده شود.جلال‌زاده اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند در معرفی مولفه‌ها و شرایط یک استاندار مطلوب همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی عمرانی، سیاسی و فرهنگی اولویت‌های آذربایجان غربی مشخص بوده به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل راه آهن، حوزه زیست محیطی دریاچه ارومیه و حوزه فرهنگی آموزش و پرورش جزو اولویت‌ها است.
جلال‌زاده اذعان داشت: ملاک انتخاب استاندار مسئله بومی بودن نیست و مردم کارآمدترین فرد را مدنظر دارند.
استاندار آذربایجان غربی شناخت کشور و منافع ملی، شناخته شده بودن، شناخت ظرفیت‌های کشور و استفاده از آن را برای توسعه پایدار استان را جزو شرایط عمومی انتخاب استاندار عنوان کرد و گفت: شرایط اختصاصی نیز شناخت کامل از استان، خوش نام بودن در استان و برقراری تعامل مثبت با مراجع استان است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۷ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    استاندار باید حداقل مقبولیت داشته باشد و باعث تنش و بدبینی نباشد.
    در ضمن اگر قرار به انتخاب اصلح هم باشد هر استانی برای خود افففراد صالح کم ندارد. این استان هم مستثنا نیست. افراد باتجربه و کاردان متولد این استان کم نیستند
    سری رو که درد نمی کنه دستمال نمی بندند.
    فرد غیر بومی هم باید قدری فوق العده ای قوی و دارای سوابقی درخشان باشد که جای حرف نماند نه اینکه از فامیل و دوستان وزیر باشد و کارنامه ای پر از سوال و رد صلاحیت و شارلاتان بازی و .. داشته باشد. هر استانی آزمایشگاه و محل کسب تجربه نیست چه برای بومی و چه برای غیر بومی
    شرایط حاک این استان و توهمات حاکم بعضی ها ایجاب می کند استاندار این استان بومی باشد

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


هفت − = 0