رييس کل دادگستري آذربايجان‌غربي:

مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند

مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند

گروه خبر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امنیت محور و پایه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه هر جامعه ای به شمار می رود گفت: مردم به هیچ عنوان نباید در جامعه دغدغه امنیت داشته باشند.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در آئین تکریم و معارفه دادستان حوزه قضایی خوی اظهار داشت: نباید اجازه داد تا اراذل و اوباش و هر امری که امنیت جامعه را به خطر می اندازند رشد کنند، چرا که امنیت ضروری ترین و اصلی ترین موضوع زندگی امروز است.
وی با بیان اینکه دادستانی باید برای تامین امنیتی پایدار در جامعه با تقویت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز تخلف ، تشکیل پرونده را به حداقل برساند اضافه کرد: باید سایر دستگاه‌ها و ادارات ، دستگاه قضایی را در برطرف کردن خلأها و کمبودها یاری کنند.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی وظیفه دادستان را وظیفه خطیری عنوان کرد و افزود: دادستان مبسوط الید و مدعی العموم است و با ورود قاطع خود در زمینه‌های حفظ حقوق عامه و بیت المال، پیشگیری از جرایم، مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و هر امری که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
عتباتی گفت: توجه به آموزش مهارت‌های کنترل خشم، ارتقای دانش قضایی و حقوقی شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون ائمه جماعت، مساجد و بسیج حقوقدانان در امر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم نقش موثری را میتوانند ایفا کنند.
وی با تاکید بر سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری گفت: باید برای نیل به این امر از ظرفیت‌های قانونی، خیرین و سازمان های مردم نهاد نیز به خوبی بهره برد.
در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان با تقدیم لوح تقدیری از تلاش‌های “حمید صمدزاده” دادستان سابق خوی تقدیر و “یعقوب رشتبر” را به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


چهار − 3 =