مردم آذربایجان غربی ۲۲ میلیارد تومان زکات داده اند

آراز آذربایجان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت ۲۲ میلیارد تومان زکات در استان طی سه ماهه اول سالجاری خبر داد.
عزیز سهندی در جلسه ستاد زکات اشنویه با بیان اینکه پرداخت زکات در استان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد دارد، افزود: پیش بینی می‌شود تا آخر امسال این رقم به ۷۶ میلیارد تومان برسد.
وی با بیان اینکه وجوهات زکات در استان برای امور عمرانی، مسکن، معیشتی، درمان و تحصیلی نیازمندان هزینه می‌شود، ادامه داد: تاکنون در استان یک هزار و ۸۰۰ شورای زکات راه اندازی شده و تا پایان سال این رقم به ۲۰۰۰ شورا خواهد رسید.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار مودی زکات در استان داریم و تا آخر سال ۲۰ درصد به این تعداد افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به کل روستاهای مشمول پرداخت زکات شناسایی شده گفت: یک هزار و ۹۷۷ روستا در این راستا شناسایی و شورای زکات در برخی از آنها تشکیل شده و از این تعداد ۴۳۲ روستا باقی مانده و برخی روستاها نیز فاقد شرایط پرداخت زکات هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در ادامه افزود: در سه ماهه سال جاری ۴۰۶ واحد مسکن شهری و روستایی با هزینه ۲۲۷ میلیارد ریال برای مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت این نهاد احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۳ مسکن برای مددجویان فاقد مسکن استان با ۲۴ میلیارد ریال هزینه کرد، خریداری شده است، یادآور شد: در ۱۲ ماهه اخیر، ۲۰۶ مورد تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان با مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.
سهندی تاکید کرد: ادامه اجرای طرح ۳ هزار واحدی مسکن مددجویی، اجرای تفاهم نامه سازمان برنامه بودجه و بنیاد مسکن و همچنین مرحله دوم طرح مشارکتی سپاه، اجرای کامل طرح مشارکتی بوتراب از اهم اهداف و برنامه‌های حوزه مسکن کمیته امداد آذربایجان‌غربی تا پایان سال جاری محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


− هفت = 0