مدیران آذربایجان‌غربی جهت مقابله با سیلاب آمادگی داشته باشند

مدیران آذربایجان‌غربی جهت مقابله با سیلاب آمادگی داشته باشند

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم را برای مقابله با احتمال بروز سیلاب اتخاذ کنند.
محمدمهدی شهریاری در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان‌غربی به ویژه در بحث مدیریت ریسک سیل افزود: پیش‌بینی‌های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است و سازمان هواشناسی در این زمینه مسؤولیت خطیری دارد.
وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های پرخطر، هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی در شهرها باید در دستور کار مسؤولان آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.
استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت‌ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران بیان کرد.
وی افزود: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی‌ها اقدام کنند و در صورت کوتاهی و سهل انگاری با خاطیان به طور قطع برخورد می‌شود.
شهریاری اضافه کرد: به موازات تقویت آمادگی‌ها باید با استفاده از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاه سازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند، اقدام کرد.
طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان از امروز، چهارشنبه موج بارشی جدیدی استان را فرامی‌گیرد و موجب بارش پراکنده برف و باران تا روز پنجشنبه خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 3 =