امام جمعه ماکو:

بیکاری و طرد شدگی جوانان از اصلی ترین عوامل آسیب های اجتماعی می باشد

بیکاری و طرد شدگی جوانان از اصلی ترین عوامل آسیب های اجتماعی می باشد

گروه خبر:یکی دیگر از علل در رابطه با افزایش آسیب های اجتماعی بحث فقر و مشکللات معیشتی که یکی از اصلی ترین عوامل آسیب های اجتماعی است.
ایوب رنجبر، امام جمعه ماکو درخصوص عوامل آسیب های اجتماعی گفت: چندین عامل جز عوامل اصلی در بروز و ظهور آسیب های اجتماعی است که قابل توجه می باشد، از جمله این عوامل می توان به عوامل فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: در بحث عوامل فردی بعضی انسان ها که دارای اعتماد به نفس پایین و افسردگی می باشند و در خود احساس جذابیت نمی کنند قطعا چنین افرادی دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد چون توانایی های لازم را در خود نمی بیند و نسبت به سایر افراد بیشتر دچار این آسیب ها می شوند، در بحث عوامل اجتماعی نقش خانواده دارای اهمیت زیادی است، در خانواده هایی که موضوعات دینی اهمیت بیشتری می دهند در این خانواده ها درصد آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند اما در خانواده هایی که نسبت به آموزه های دینی کم اهمیت یا بی اهیمت هستند قطعا در این خانواده ها شاهد انحرافات اجتماعی زیادی خواهیم بود.
رنجبر ادامه داد: در خانواده های آشفته که از آرامش لازم برخوردار نیستند به دلیل طلاق یا مرگ یکی از والدین یا حضور کم رنگ در خانواده، دراین چنین خانواده ها فرزندان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند؛ گاهی اوقات هم آسیب های اجتماعی ناشی از طرد شدن از طرف جامعه هست، یکی دیگر از عوامل بروز آسیب های اجتماعی بحث بیکاری و عدم اشتغال است که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم که حتما باید به این موضوع دقت فراوان داشته باشیم.
وی گفت: یکی دیگر از علل در رابطه با افزایش آسیب های اجتماعی بحث فقر و مشکللات معیشتی که یکی از اصلی ترین عوامل آسیب های اجتماعی است، از نقش دوستان نباید در این زمینه غافل شد زیرا دوست در سرنوشت انسان بسیار تاثیر گزار می باشد، دوست خوب زمینه آرامش را برای انسان فراهم می کند و دوست بد موجب انحراف فرد می شود.
رنجبر ادامه داد: محیط نیز در آسیب های اجتماعی بی تاثیر نیست، محیطی که در آن هنجارهای اخلاقی رعایت می شود باعث کاهش آسیبهای اجتماعی می شود، برای مثال در ماه مبارک رمضان و در ماه محرم میزان آسیب های اجتماعی نسبت به دیگر ماه ها کمتر است زیرا زمینه معنوی در این ماه ها زیاد است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باریش نیوز، وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند فرق فرهنگی و تهاجم فرهنگی است که ما باید از این تهاجمات جلوگیری کنیم و نقش رسانه ها هم در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار پر اهمیت است؛ اگر بخواهیم جلوی این آسیب های اجتماعی را بگیریم باید این عوامل را شناسایی کرده و تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


6 × دو =