مجلس نباید از مردم فاصله بگیرد

مجلس نباید از مردم فاصله بگیرد

گروه خبر: نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: مجلس نباید از مردم فاصله بگیرد تا خاصیت خود را از دست ندهد و نظر مردم را نیز در تصمیمات خود دخالت دهد.
به گزارش آراز آذربایجان، وحید جلال زاده ، با بیان اینکه روز مجلس از روزهای گمنام تقویم جمهوری اسلامی است که به مناسبت شهادت آیت الله مدرس(ره) به عنوان یک نماینده تراز از سوی امام راحل(ره) نامگذاری شد، گفت: آیت الله مدرس نماینده تراز بود چرا که منافع مردم را به منافع شخصی ترجیح می داد و به دنبال ایجاد مجلس رشید و بالغ بود و هرگز مغلوب رقیب نمی شد لذا ما نیز باید به سمت مجلس تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس هنوز در ریل یک مجلس تراز قرار نگرفته است، عنوان کرد: پارلمان ها توسط احزاب اداره می شوند اما ما حزب نداریم بلکه ائتلاف هایی داریم که نمی توانند کادرسازی کنند.
وی در ادامه انتقاد کرد: معمولا مجالس و دولت ها بدون برنامه آغاز به کار می کنند و در مسیر حرکت به برنامه هایی می رسند که اجماع درباره آنها وجود ندارد و این نقیصه در مجلس یازدهم نیز کم و بیش دیده می شود.
جلال زاده در ادامه با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، مجلس یازدهم را انقلابی دانسته اند، یادآور شد: مجلس مملو از نیروهای باسابقه، جوان و متخصص است لذا انرژی این طیف انقلابی باید متمرکز شود که فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس می تواند این خلاء را برطرف کند.این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تأکید کرد: مجلس نباید از مردم فاصله بگیرد تا خاصیت خود را از دست ندهد و نظر مردم را نیز در تصمیمات خود دخالت دهد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید عقلانیت و شجاعت در مجلس نهادینه شود، اظهار داشت: شرایط کشور ایجاب می کند از فرصت سوزی جلوگیری کنیم از این رو تمام مجلس باید در شرایط جنگ اقتصادی قرار بگیرد چرا که می تواند با مصوبات کلیدی و نقطه زنی، دولت فعلی را به کار وادار کرده و حتی منتظر دولت بعدی نماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین با بیان اینکه مجلس باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، خاطرنشان کرد: صدای مجلس صدای مردم است و صدای مردم صدای خداست لذا وقتی امام(ره) تأکید می کند میزان رأی ملت است، این یک جمله سیاسی نیست بلکه جمله ای فقهی است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 13