فضای کتابخانه ها در شهرهای کم برخوردار آذربایجان غربی نیازمند توسعه هستند

فضای کتابخانه ها در شهرهای کم برخوردار آذربایجان غربی نیازمند توسعه هستند

آراز آذربایجان- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: کتابخانه های استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.
خدیجه معصومی در گفت وگو با ایسنا افزود: سالن های مطالعه در کتابخانه های عمومی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با ظرفیت ۵۰ درصد از ۱۵ شهریور ماه فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستور العمل ها بخش مخزن کتابخانه عمومی به صورت بسته اداره می شود، تصریح کرد: در صورت افزایش متقاضی، استفاده اعضا از سالن مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی تجمع محور تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کتابخانه های عمومی استان برنامه های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا می کند.
معصومی با بیان اینکه همچنان حضور اعضای کودک ، نابینا و ناشنوا در کتابخانه های عمومی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: کرونا باعث کاهش قابل توجه تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ هزار نفر، عضو فعال کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند، یاد آور شد: در حال حاضر ۷۱ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و دو باب کتابخانه مستقل در استان فعالیت دارند که طبق استاندارد جهانی به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد که متاسفانه با توجه به جمعیت استان و کمبودها با این استاندارد فاصله داریم، بنابراین نیاز است برای بالا بردن سرانه مطالعه به توسعه فضای کتابخانه ها به ویژه در شهرهای کم برخوردار استان توجه جدی شود.
معصومی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۳۸هزار و۵۷۲ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


+ چهار = 7