مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تاکید کرد

لزوم انجام اقداماتی برای زنده نگه داشتن پلنگ در جزیره اشک دریاچه ارومیه

لزوم انجام اقداماتی برای زنده نگه داشتن پلنگ در جزیره اشک دریاچه ارومیه

آرازآذربایجان-مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: باید اقداماتی در جهت زنده نگه داشتن پلنگ دیده شده در جزیره اشک دریاچه ارومیه و یا انتقال برای زیست، به جای دیگر انجام شود و هم اکنون کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حال بررسی این موضوع هستند.
پرویز آراسته ، با اشاره به اینکه در چند روزه گذشته تصویری پلنگی در جزیره اشک دریاچه ارومیه با استفاده از دوربین‌هایی که در آن نصب شده مشاهده است اظهار کرد: در این تصاویر مشاهده شد که پلنگی مشغول آب خوردن است.
وی تصریح کرد: این پلنگ می‌تواند از دو طریق یعنی استان آذربایجان شرقی و جنگل‌های ارسباران و یا از پیرانشهر به جزیره اشک آمده باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: هم اکنون کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست استان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این پلنگ دارای جفت است و از کجا به این منطقه آمده و اینکه برنامه های حفاظتی و برنامه‌ریزی برای زنده نگه داشتن آن در حال انجام است.
وی بیان کرد: جزیره اشک زیستگاه مناسبی برای نگه داری این پلنگ است و آب و فضای کافی نیز در آن وجود داشته و مشکلی از لحاظ زیست پلنگ در آن وجود ندارد.
آراسته گفت: با این وجود باید اقداماتی در جهت زنده نگه داشتن پلنگ و یا انتقال برای زیست، به جای دیگر انجام شود و هم اکنون کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حال بررسی این موضوع هستند.
وی در ادامه با اشاره به تلف شدن هزاران قطعه ماهی در زرینه رود در چند روز گذشته و با اشاره به اینکه تاکنون علت اصلی آن مشخص نشده است اظهار کرد: باید دستگاه بی‌او‌تی به مدت پنج روز در داخل رودخانه باقی بماند تا سپس علت این موضوع مشخص شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بی شک اقدامات قانونی در قبال فرد یا افراد خاطی انجام شده و فرد آلودکننده باید جرائم کشتاری که انجام داده است را پرداخت کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 25