رئيس سازمان صنعت و معدن استان:

قیمت نان در آذربایجان غربی افزایش یافت

قیمت نان در آذربایجان غربی افزایش یافت

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۸ الی ۱۰ درصدی قیمت نان در سطح استان خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته افزایش قیمت در بخش نان نداشتیم افزود: در پی افزایش هزینه های پخت نان بر اساس توافق های صورت گرفته با اتحادیه نانوایان قیمت نان در استان بین ۸ الی ۱۰ درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه این افزایش قیمت سراسری است اما بر اساس زمان بندی مشخص توسط استانها اعمال می شود ادامه داد: حداکثر میزان افزایش نرخ نان ۱۰ درصد مشخص شده که از امروز این افزایش اعمال و با افزایش نظارت ها بر تخلفات احتمالی رسیدگی می شود.
اسکندری تعداد نانوایی های استان را چهار هزار و ۵۰۰ واحد عنوان و اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۲۵ واحد نانوایی یارانه دار و مابقی آزاد پزهستند.
وی سرانه مصرف آرد در استان را شش کیلو و ۸۰۰ گرم اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف گندم نیز به هشت کیلوگرم رسیده است.
همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: روزانه هشت هزار انبار کالا در این استان رصد می شود و تحت کنترل بازرسان قرار می گیرد.
جعفر صادق اسکندری افزود: تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار و گرانی اقلام مورد نیاز مردم مهمترین هدف از رصد انبارهای کالا و سرخانه ها در سطح این استان است.
وی اضافه کرد: در شهریور سال جاری تعداد یکهزار و ۲۷۷ واحد انبار و سرخانه کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارهای استان ثبت شد و به صورت ماهیانه میزان موجودی آنها در پایگاه ذخیره سازی کشوری ثبت می شود. وی ضمن تاکید بر اینکه با افراد سودجو و احتکار کننده در شرایط حساس امروز کشور برخورد جدی شود، اضافه کرد: برخی افراد با احتکار کالا در تامین نیازهای اساسی و اولیه مردم و نظم بازار اخلال ایجاد می کنند و باید علاوه بر جلوگیری از این امر، جرایم قابل توجهی برای این افراد در نظر گرفته شود.
اسکندری افزود: در نیمه نخست امسال تعداد ۲ هزار و ۳۵۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان صورت گرفت و تعداد ۳۵ تخلف از این انبارها به تشکیل پرونده منجر شد.
وی ادامه داد: برای این پرونده ها ۳۰۸ میلیارد ریال با عنوان احتکار و عدم اعلام موجودی تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.گرانی و مساله تحریم این روزها با تحلیل های متفاوتی روبرو بوده اما بدون شک یکی از رایج ترین علل گرانی، احتکار کالاها از سوی برخی افراد سودجو و ناامنی در عرضه آنهاست.
»محمد شریعتمداری« وزیر صنعت، معدن و تجارت در تیرسال جاری طی حکمی اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی را منصوب کرد و مبارزه با این فرصت طلبان به صورت جدی تر بار دیگر در دستور کار گرفت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 16