قوه قضاییه به موضوع خرید سکه ها و افراد شناسایی شده ورود کند

قوه قضاییه به موضوع خرید سکه ها و افراد شناسایی شده ورود کند

گروه خبر:عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوه قضاییه به موضوع خرید سکه ها و افراد شناسایی شده ورود کند و با این افراد برخورد جدی شود.
سیدتقی کبیری ، با اشاره به خرید سکه از سوی جوان ۳۱ ساله، اظهار داشت: نوع ورود دولت به عرصه پیش فروش سکه قابل نقد است، اینکه دولت می گوید ۷ میلیون سکه فروخته شده است باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا برای فروش سکه سقفی تعیین نکرده بود.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اینکه یک نفر بتواند بدون حد ومرز سکه خریداری کند، اتفاق نادرستی است و انتظار می_رود که دولت برای فروش سکه سقفی معادل ۱۰ تا ۲۰ سکه را بگذارد، بنابراین در نظر نگرفتن سقف سکه مطقه ضعف جدی است.
وی گفت: اینکه فردی بتواند رقمی معادل ۵۳ میلیارد تومان سکه خرید کند باید بررسی شود که این فرد به مراکزی ارتباط داشته که توانسته با امنیت کامل مراحل خرید را طی کند و آب از آب تکان نخورد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه فروش سکه تنها راه کنترل نقدینگی در کشور نبود، بیان داشت: اخیرا از دریافت مالیات از سکه خبر داده_اند که این کار قانونی نیست چرا که پیش از فروش سکه دریافت مالیات را اعلام نکرده بودند تا خریدار با برآورد مالیات خرید کند.
کبیری در ادامه گفت: از سوی دیگر دریافت مالیات از سکه های فروخته شده به افزایش قیمت سکه در بازار منجر می شود.
این نماینده مجلس از شناسایی سه نفر اولی که سکه با تعداد بالا خریده اند شناسایی شده اند، اظهار داشت: باید قوه قضاییه به این موضوع ورود کند و با این افراد برخورد جدی شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تصمیم گیری های دفع الوقت تاثیر منفی بر بازار داشت به طور مثال افزایش سود بانکی به وجود اینکه ۶ ماه کاهش سود بانکی را تصویب کرده بود، اتفاق ناردستی بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


شش + 2 =