قوانین اسلام در برقراری امنیت در کشور کفایت می کند

قوانین اسلام در برقراری امنیت در کشور کفایت می کند

گروه خبر: وجود مفاسداقتصادی در بدنه دستگاه قضا برای دستگاه قضایی سربلندی نیست.
مشاور عالی رئیس قوه قضاییه کشور گفت: وجود مفاسد اقتصادی در بدنه دستگاه قضا برای دستگاه قضایی سربلندی نیست.
به گزارش آرازآذربایجان، آیت الله صدیقی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری آذربایجان_غربی با تأکید بر حساسیت های کار در دستگاه قضایی، اظهار کرد: مراجعه کنندگان به محاکم قضایی برای تظلم خواهی به دادگاه آمده اند و در میان آنان افرادی هستند که در جامعه هیچ پناهگاهی ندارند.وی با بیان اینکه قضاوت وظیفه سنگین و حساسی است و جایگاه قاضی نسبت به سایر افراد جامعه، به خطا نزدیک تر است، افزود: نباید با متهمین با حالت تحقیر آمیز، تحقیر و بغض گونه رفتار کرد چرا که کرامت انسانی برای هرکسی واجب است.وی با بیان اینکه سه نوع تقوا وجود دارد که تقوا از فتنه، عمده ترین کار دستگاه قضایی قضات، کارکنان این دستگاه است، بیان داشت: برخورد قوی دستگاه قضایی، بسیاری از جرم های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد.آیت الله صدیقی با اعلام اینکه اجرای قانون از مجرای دستگاه قضایی چنانچه با قدرت اجرا شود، بسیاری از مفاسد در جامعه ریشه کن خواهد شد، خاطر نشان کرد: قوانین اسلام در برقراری امنیت در کشور کفایت می کند، با این وجود این برای ما سربلندی نیست که مفاسد اقتصادی اینگونه ای در بدنه دستگاه قضا مطرح شود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مقابله با فتنه بر عهده دستگاه قضایی است و باید با قدرت برخورد شود.
وی افزود: از هر کاری که ما انجام می دهیم یک نسخه آن نزد خداوند است و این نسخه ای محفوظ است و از بین نمی رود. لایه های وجودی ما پیش خودمان هم محفوظ است و می توانیم برگردیم و آن ها را مرور کنیم. بازرسی ها و نظارت ها، هیچ کدام نمی تواند باطن ما را کشف کند، اما آن روز که پرده ها کنار می رود نه نیرویی داریم و نه یاوری که از ما دفاع کند.
آیت الله صدیقی گفت: این همه بازجویی کردیم و پرونده دیگران را بررسی کردیم، یک بار هم پرونده خود را مرور کنیم. انسان از هرجا برگردد منفعت است. انسان ظاهر و صورتی دارد که در آن نقشی ندارد اما خداوند انسان را مأمور عمرانی و آباد کردن زمین قرار داده است. واژه عمر در خصوص انسان هم به همین معناست. این که انسان باید کشاورز درون خود باشد و بذر خوب در وجود خود پرورش دهد.مشاور عالی رئیس قوه قضاییه در پایان با بیان این که “ای کاش ها در قضاوت ها و تصمیم گیری های فرد تأثیر دارد” خاطر نشان کرد: خداوند نه تنها ظلم که میل به ظالم را نیز نهی کرده است.حیدری رئیس دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تبریک حضور پرشور مردم استان در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه سالجاری بیان کرد: حضور پرشور مردمی ضربه ای بزرگ به تمام یاوه گویی های دشمنان است و حضورشان در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲بهمن سالجاری وصف نشدنی بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 3