استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد

افتتاح ۳۷۲ پروژه استانی در هفته دولت

افتتاح ۳۷۲ پروژه استانی در هفته دولت

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: ۳۷۲ پروژه استانی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در آستانه هفته دولت طی گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای این هفته شهیدان رجایی و باهنر، به تبیین برنامه‌های هفته دولت و عملکرد یک‌ساله دولت تدبیر و امید در استان پرداخت و این هفته را فرصتی برای تجدید بیعت دولت با آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعلام نمود.
وی ادامه داد: استانداری آذربایجان غربی در ۴ حوزه مدیریت منابع انسانی، امور عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حوزه برنامه‌ریزی و اشتغال فعالیت می‌کند و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مردم تمایل به صحبت در آن دارند بحث اشتغال و برنامه‌ریزی است.
سعادت در ادامه افزود: در آذربایجان غربی ۱۱۸ هزار نفر بیکار وجود دارد که به‌عنوان افراد جویای کار اطلاعات خود را ثبت نموده اند که اکثر این افراد تحصیل‌کرده و دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس هستند و باید برای فراهم نمودن زمینه اشتغال و یا حفظ اشتغال این افراد و همچنین برای فعالیت دوباره واحدهای تولیدی راکد و برگشت دوباره آن‌ها به چرخه تولید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و این امر یکی از مهم‌ترین کارهای در حال پیگیری دولت در استان است.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه از ۲۸۰۰ واحد تولیدی استان ۱۲۴۵ واحد تعطیل و راکد است نیز اظهار نمود: در حال حاضر ۴۷ درصد بخش صنعت و کارخانجات تولیدی استان تعطیل و راکد هستند که این باعث بیکاری ۱۸ هزار نفر در استان شده است.
وی عمده علت رکود بخش صنعت و تولید را مربوط به تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها باعث شده است در خرید مواد اولیه برای این واحدها مشکلاتی به وجود آید و همچنین با بالا رفتن قیمت دلار و ارز به تدریج در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل شده و تبدیل به معوقات بانکی شده و در پرداخت مالیات مشکل پیدا کرده اند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: برای حل مشکلات این واحدها و راه‌اندازی و فعالیت دوباره آن‌ها دولت وارد عمل شده و تفاهم‌نامه‌ای نیز در همین راستا با بانکها به امضاء رسیده است.
سعادت اضافه کرد: در حال حاضر سیستم بانکی خود به بانک مرکزی بدهکار است و نه تنها از این واحدها به‌صورت جدی پشتیبانی نمی‌کند نوعاً به‌صورت انقباضی عمل نموده که برای جلوگیری از تورم، باید دولت نقدینگی را در جامعه کنترل کند.
مقام عالی استان ادامه داد: در این راستا از اعتبارات امسال، ۲۰ میلیارد تومان با عنوان بودجه‌های فنی و اعتباری به‌صورت یارانه و سوبسید در اختیار بانکها قرار می‌گیرد و در قبال آن بانکها با کاهش ۴ درصد نرخ بهره بانکی این وامها و سرمایه در گردش را در اختیار واحدهای تولیدی راکد قرار می‌دهند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲۰ میلیارد تومان سوبسیدی که در اختیار بانکها قرار می‌گیرد ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه بانکی را فعال می‌کند و در نتیجه برای ۱۸ هزار نفر زمینه اشتغال مناسب فراهم می‌شود.
سعادت ادامه داد: تا یک ماه آینده این طرح اجرایی و به تدریج واحدهای راکد، فعال شده و به چرخه تولید برمی‌گردند.
مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود بر سیاست های ابلاغی نظام سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری بر اعتلای نشاط اجتماعی در بین آحاد مختلف جامعه تأکید کرد.
سعادت افزود: بر اساس این ابلاغیه و حسب سیاست‌گذاری و پیگیری دولت محترم بر آنیم تا زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را در بین آحاد مختلف مردم جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان فراهم آوریم و از این رو اداره کل ورزش و جوانان با ارائه طرحی تحت عنوان ورزش صبحگاهی رایگان، سلامت همگانی» به استانداری، شرایطی را برای توسعه و تعمیم ورزش‌های همگانی برای تمامی رده های سنی مردم فراهم نموده است که به‌واسطه آن از پاییز امسال تمامی اماکن و سالن های ورزشی استان ساعات اولیه صبح را به ورزش‌های صبحگاهی رایگان اختصاص خواهند داد که علاقمند بتوانند زیر نظر مربیان و دانش‌آموختگان تربیت بدنی و ورزش که دوره‌های لازم را طی نموده اند به ورزش بپردازند و باعث ایجاد جامعه‌ای بانشاط و سلامت شوند و البته این مسئله زمینه اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان تربیت‌بدنی را نیز به نوعی فراهم می‌کند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مقرر شد در زمینه مسائل روستایی و اشتغال جوانان روستایی مبلغی از بودجه‌های دهیاری‌ها در اختیار پست بانک قرار گیرد تا پست بانکها با تدابیری که می‌اندیشند برای جوانان روستایی زمینه شغلی فراهم کنند.
مقام عالی استان در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل اقوام و ادیان در استان برای استفاده تمامی قومیت‌ها و اقوام و ادیان با زبان فارسی پاسخگوی این سوال شدند.سعادت، آذربایجان غربی را رنگین‌کمانی از قومیت‌ها و ادیان دانست که ترک و کرد، آشوری و ارمنی از گذشته‌های طولانی با مسالمت و همدلی در کنار هم زندگی کرده اند و و در طول تاریخ، در ۸ سال جنگ تحمیلی و پس از آن در سازندگی کشور، این قومیت‌ها در کنار هم از خاک ایران دفاع و برای تثبیت انقلاب و تداوم راه امام راحل همیشه در صحنه بوده حاضر بوده اند و نقش‌آفرینی کرده اند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی که در قانون اساسی پیش بینی شده توجه به شایستگی‌های قومیت‌ها است و برجسته نمودن شکاف بین حکومت و قومیت‌ها و ایجاد فاصله همواره از مشکلات و توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده است.
سعادت اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی همواره به اهداف دشمنان واقف هستند و با اتحاد و همدلی از اعتقادات و باورهای خود دفاع می‌کنند بطوریکه در جریان مربوط به کومله و قائله‌های مربوط به حزب دموکرات کومله با وحدت رویه، توطئه‌ها را خنثی نمودند و با شناختی که پیدا کردند باعث شد در جنگ تحمیلی و در زمان سازندگی همه در کنار هم تلاش نمایند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود: قطعا یک مقطع تاریخی خوبی را با مشارکت مردم رقم می‌زنیم و بنا داریم با مشارکت مردم به تدریج در ساختن و برطرف کردن تبعیض‌ها قدم‌های جدی برداریم که لازمه تحقق آن وحدت، انسجام و همدلی است.
سعادت تصریح کرد: بر اساس مطالعه علمای بزرگ شیعه و سنی و آنچه آن‌ها از این مطالعه استخراج کردند ۹۵ درصد از اصول و موضوعات کلی ما بین شیعه و سنی یکی است و تنها اختلاف در موارد جزئی می‌باشد.
استاندار آذربایجان غربی افزود: با علم به این مطلب نباید در پی اختلاف و نزاع بود چراکه جریانهای مختلف که ضد اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند با برجسته کردن اختلاف‌ها در پی ضربه زدن به اسلام و نظام هستند و امروزه با علم نمودن اسلام‌های مختلف می‌خواهند چهره اسلام را زشت و خشن جلوه دهند و اسلام واقعی را ریشه کن کنند که باید توجه داشت در سایه امنیت و همدلی و اتحاد تمامی این مشکلات برطرف و توطئه‌ها خنثی می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 14