گلایه والدین دانش آموزان شین آبادی از بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش درخواست از رئیس جمهور برای اختصاص مستمری به دانش آموزان

گلایه والدین دانش آموزان شین آبادی از بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش  درخواست از رئیس جمهور برای اختصاص مستمری به دانش آموزان

گروه گزارش: والدین دو دانش آموز حادثه شین آباد از بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش نسبت به وضعیت تحصیلی و دریافت حق و حقوق فرزندانشان گلایه دارند و معتقدند که وزیر آموزش و پرورش باید شخصاً پیگیر حق و حقوق دانش آموزان حادثه دیده باشد.
با وجود گذشت تقریبا دو سال از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد، هنوز دانش آموزان و والدین آن‌ها درگیر وضعیت درمانی و همچنین دریافت حق و حقوقشان از بیمه هستند. اگر چه در آذرماه ۹۱ حمیدرضا حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش دولت دهم قول پرداخت دیه را داد، اما به گفته پدر یکی از دانش آموزان حادثه دیده، دیه کامل با توجه به اینکه دانش آموزان دختر هستند، به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد در این زمینه توضیح می‌دهد: در حال حاضر مشکلات درمانی فرزندم حل شده است و تاکنون دو عمل جراحی در بیمارستان ساسان و دو عمل جراحی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) از سوی پزشک متخصص انجام شده است. اما ما همچنان ماهی دو تا سه بار باید از شین آباد به تهران برای دریافت حق و حقوق فرزندانمان سفر کنیم.
وی صحبت‌های خود را این‌گونه تکمیل کرد: بیمه باید مبلغ ۳۴۵ میلیون تومان به عنوان دیه به فرزندم بدهند، اما به ما اعلام شده دیه ۱۳۶ میلیون تومان است. در این زمینه حتی به وزیر آموزش و پرورش نامه اعتراضی نوشته‌ام که هنوز وزیر هیچ پاسخی به من نداده‌اند و مسوولان بیمه نیز هیچ توضیحی درباره علت کاهش این میزان دیه به ما نمی‌دهند، این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش باید خود شخصاً این موضوع را پیگیری کند.
راک درباره وضعیت تحصیل فرزندش هم‌زمان با طی دوران درمان می‌گوید: وضعیت تحصیلی دانش آموزان خوب است و در برخی موارد معلم مدرسه به منزل ما می‌آید و یا آنکه دانش آموزان به مدرسه می‌روند.
همچنین سید محمد شادکام پدر سعیده شادکام از دیگر دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد از بی توجهی مسوولان آموزش و پرورش نسبت به وضعیت تحصیلی فرزندش گلایه داشته و می‌گوید: فرزندان ما برای انجام عمل جراحی مجبور به سفر به تهران هستند، اما تنها یک بار آموزش و پرورش شهر تهران برای دانش آموزان معلم خصوصی گرفته و دیگر از حضور معلم در بیمارستان خبری نشد.
به گفته او، سعیده پس از دو ماه خانه نشینی و انجام مراقبت‌های پزشکی موفق به حضور در مدرسه بعد از ایام نوروز شده است. ضمن آنکه در ایام نوروز هیچ‌کدام از مسوولان استانی آموزش و پرورش به دیدار این دانش آموزان نیامدند و به نظر می‌رسد که حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد و آسیب‌هایی که به دانش آموزان این مدرسه رسیده است، همگی در حال فراموشی است.
دیه دانش آموزان حادثه دیده پرداخت شده است
اما رسول خضری نماینده پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های درمانی همه دانش آموزان حادثه دیده پرداخت شده است، درباره کم شدن میزان دیه آن‌ها می‌گوید: تاکنون ۱۳۶ میلیون تومان دیه برای ۲۶ دانش آموز به حساب بانکی آن‌ها ریخته شده است، اما تا رسیدن به سن قانونی، امکان برداشت وجود ندارد.
دیه نقدی ۱۴ دانش آموزی که روند درمانی آن‌ها نیز به اتمام رسیده است تا سقف ۷۰ میلیون تومان با توجه به درصد سوختگی آن‌ها واریز شده است.
به گفته او، تنها دیه ۱۲ دانش آموز که همچنان روند درمانیشان کامل نشده، پرداخت نشد که بر اساس قانون دیه آن‌ها نیز پس از اتمام کامل دوره درمان و به روز پرداخت می‌شود.
رئیس جمهور به دانش آموزان شین آباد عیدی بدهد
این نماینده مجلس با بیان اینکه من خودم پروتکل حقوقی دانش آموزان را گرفته‌ام تا آن‌ها در سال‌های آینده بتوانند به حق و حقوقشان برسند. توضیح می‌دهد: حتی در این پروتکل حقوقی عنوان شده است که اگر دانش آموزان نیازمند عمل جراحی در خارج از کشور باشند، باید دولت هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کند. البته ما از رئیس جمهور خواسته‌ایم مستمری را برای این دانش آموزان در نظر بگیرد تا هم آینده آن‌ها تضمین شود و هم کمک هزینه‌ای باشد برای خانواده‌هایشان.
او توضیحات خود را درباره آخرین وضعیت دانش آموزان این‌گونه تکمیل کرد: این دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز به شین‌آباد رفته و از بعد از تعطیلات طبق زمان‌بندی انجام شده مجددا عمل‌های ترمیمی، زیبایی و سوختگی روی آن‌ها انجام می‌شود.
به گزارش مهر، صبح ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ کلاس چهارم ابتدایی مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین آباد آتش گرفت و بر اثر آن تمام دانش آموزان مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
در اثر این حادثه دو نفر از دانش آموزان به نام‌های سیران یگانه و ساریا رسول زاده جان خود را در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و ۲۶ دانش آموز مجروح شدند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


سه + 4 =