قدرت خرید مردم با گرانی‌های افسارگسیخته به شدت کاهش یافته است

قدرت خرید مردم با گرانی‌های افسارگسیخته به شدت کاهش یافته است

گروه گزارش: بحث گرانی ساعتی نقل محافل مردم شده و گرانی‌های افسار گسیخته قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است بنابراین مردم خواهان ثبات قیمت‌ها در بازار شدند. این روزها بی‌ثباتی در قیمت‌ها و تورم‌های ساعتی زندگی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد را تحت‌تاثیر قرار داده و با مشکل مواجه کرده است.
شانه‌های مردم استان دیگر طاقت بار سنگین گرانی را نداشته و از مسئولان و منتخبان خود می‌خواهند که به وضعیت موجود رسیدگی کنند چراکه کمرشان زیر فشارهای اقتصادی خم شده است.
گرانی ساعتی برخی کالاهای اساسی که از زمان شیوع ویروس ناخوانده کرونا نیز به اوج خود رسیده است باعث سقوط قشر کارگری به زیرخط فقر شده و دیگر تحمل این شرایط برای آنها سخت شده و صدای آن‌ها را درآورده و بنابراین مسئولان در قبال تک تک رای مردم مسئول هستند و متاسفانه روز به روز شکاف طبقاتی بین افراد کم‌درآمد و ثروتمند بیشتر و بیشتر می‌شود و به وضوح افراد فقیر فقیرتر، افراد ثروتمند، ثروتمندتر می‌شوند و این موضوع دور از عدالت اجتماعی است.
مسئولان و دولتمردان متوجه نیستند که در حال حاضر با این شرایط کرونایی چه بلایی بر سر مردم آمده است، بحث گرانی و تورم ساعتی نقل محافل مردم شده و گرانی‌های افسار گسیخته میزان خرید مردم را به شدت کاهش داده است و حتی از خرید کالاهای اساسی و ضروری زندگی نیز عاجز هستند.
وضعیت اقتصادی در کشور نامناسب و بلاتکلیف است
سجاد یکی از هم‌استانی‌ها است که در بازار سبزه‌فروشان کارگری می‌کند، در خصوص تورم سال‌های اخیر بیان کرد: این روزها گذران زندگی بسیار سخت شده با این گرانی‌ها و تورم لحظه‌ای مردن بهتر از زندگی جهنمی است.وی افزود: در این بازار از صبح تا شب کارگری می‌کنم و دستمزد هر روزم ۱۰۰ هزار تومان است و این دستمزد حتی پول پنج کیلو قند هم نمی‌شود.
سجاد عنوان کرد: با توجه به چنین شرایطی ضرورت دارد مسئولان استانی و کشوری برنامه دقیقی برای کنترل قیمت‌ها و توزیع کالاهای خوراکی تولیدی مورد نیاز مردم داشته باشند چرا که دیگر صبر و تحمل مردم لبریز شده است.
حجت، دیگر هم استانی در آذربایجان‌غربی است که مدتی پیش به دلیل کار سختی که در ساخت و ساز ساختمانی داشت، عمل دیسک کمر کرده و هم‌اکنون راننده اسنپ است، وی از عدم نظارت و کنترل تورم گلایه کرد و گفت: دو فرزند دختر دارم که یکی از آنان نامزد بوده و دیگری دانشجو است، فشار اقتصادی و قیمت کالاها به قدری سر به فلک کشیده که درآمد ناچیز رانندگی کفاف زندگی‌ام را نمی دهد چه برسد به خرید جهیزیه برای دخترم که در خرید آن ناتوان هستم.
وی بیان کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و قدرت خرید مردم را به میزان قابل توجهی کاهش داده ‌است و در این میان دولت و مجلس باید چاره اساسی برای رسیدن به وضعیت مطلوب زندگی مردم بیندیشد.حجت عنوان کرد: وضعیت اقتصادی در کشور به قدری نامناسب و بلاتکلیف است که حتی مردم نمی‌توانند برای آینده کوتاه مدت خود تصمیم‌گیری کنند.
برای حل مشکلات معیشتی مردم باید اقدامی در خور و به دور از شعارزدگی توسط دولت اتخاذ شود
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی، فشارهای اقتصادی متعدد بر اقشار جامعه سنگینی می‌کند و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها، دریافتی‌های ناکافی و سایر هزینه‌های روزمره از جمله هزینه‌های درمانی چهره راحت زندگی را از جمعیت کثیری از مردم شرافتمند سلب کرده و انصاف نیست که اقدامی در خور و به دور از شعارزدگی برای حل مشکلات مردم توسط دولت اتخاذ نشود.
محمد علی‌پور گفت: در شرایط کنونی، کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند تدوین مدلی از سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر پایه اولویت‌بندی مسائل ملی، منطقه‌ای و محلی است که بتواند به اقتضای شرایط موجود از جمله تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و مقابله با کرونا به تحقق بیشتر عدالت و رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور کمک کند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: همیشه تأمین معیشت مردم و ایجاد اشتغال از جمله موضوعاتی است که طرح‌ها و لوایح مربوط به آن در اولویت کار مجلس قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = سی دو