گزارش//

تنها خیابان اصلی شهر سنگی ایران در پیچ و خم مشکلات

تنها خیابان اصلی شهر سنگی ایران در پیچ و خم مشکلات

گروه گزارش: ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایران و ملقب به پیشانی نظام، بیش از ۴۰ سال است که از کم عرض بودن تنها خیابان شهر در عذاب است.
ماکو با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت؛ دیگر در روزهای شلوغ، توان و طاقت تردد های بی شمار خودرو ها در سطح شهر را ندارد، ورود خودروها با هجوم یکباره به خیابان منجر به بسته شدن خیابان و به وجود آمدن ترافیک های طولانی می شود.
محمدعلیزاده یکی از شهروندان اهل ماکو در این زمینه گفت: خیابانی که می توانست در چندین سال گذشته با کمترین هزینه و در حجم بسیار گسترده‌ای تعویض شود با ناکارآمدی بعضی مسئولین و همچنین عدم اتخاذ تدابیر لازم امروز همچنان به عنوان اولین و مهمترین مشکل منطقه و شهر شناخته می شود.
قاسمی از کسبه بازار امام ماکو گفت: اگر این خیابان تعریض شود از حجم شلوغی که گاها سبب تصادف می شود نیز کاسته خواهد شد و این به نفع کسبه است تا با امنیت و آرامش امرار معاش کنند.
رستم زاده استاد دانشگاه نیز ، در این خصوص بدین عقیده است که هرچه زودتر باید تعریض خیابان امام به اتمام برسد چرا که با گذر زمان و همچنین بالا رفتن هزینه ها در چند سال آینده عملاً تعریض خیابان امام با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد که از آن می‌توان به عدم تخصیص بودجه و یا کمبود منابع مالی در راستای به اتمام رساندن این پروژه اشاره کرد.
بعضی از دبیران مدارس ماکو گفته‌اند که تعویض این خیابان می تواند از حجم ترافیک در زمانهای شلوغی تعطیلی مدارس به طرز شگفت انگیزی بکاهد.
داداش نیا از اهالی شهر ماکو نیز در این خصوص می گوید: طی چند ماه گذشته واقعا کار_های خوبی در راستای تعریض انجام شده و امیدواریم از این شتاب کاسته نشود بلکه به سرعت تعریض اضافه شود.
همتی یکی از آتش نشانان این شهر نیز گفت: کم حجم بودن خیابان منجر می‌شود تا خودروی آتش نشانی و یا حتی آمبولانس در وقت و زمان معین به مقصد نرسیده و این منجربه بوجود آمدن فاجعه غیرقابل جبران می شود.
هزینه ۱۱۰ میلیارد تومانی برای تعریض خیابان امام طی، سالجاری
نادر کاظمی، فرماندار ماکو نیز در خصوص تعریض خیابان امام این شهر گفت: برای تعریض خیابان امام ماکو در ۹ ماه گذشته امسال ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گفته وی توجه و نگاه دولت به پروژه های زیربنایی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است که در راستای کاهش ترافیک و در ادامه مسیرگشایی خیابان امام ماکو امسال ۵ساختمان به همت شهرداری ماکو، خریداری شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه تعریض تنها خیابان اصلی شهر با هدف کاستن ترافیک شدید، بسیار ضروری و حیاتی است، افزود: تلاش می شود با همکاری مسئولین ذیربط ملک تجاری باقیمانده نیز در اجرای مسیرگشایی به زودی خریداری و طرح تعریض خیابان امام ماکو به اتمام برسد .
۶۰۰ متر مربع از پروژه تعریض خیابان امام باقی مانده است
رییس شورای تامین و رییس شورای مدیریت بحران ماکو همچنین با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۷ پروژه تعریض خیابان امام شروع شده است که مبنا بر تعریض ۸ کیلومتر از این خیابان بود، افزود: از سال ۱۳۶۷ تا سال جاری، ۶ کیلومتر و ۴۰۰ متر تعریض شده است.
وی افزود: یکی از دلایل اصلی طولانی شدن تعریض این خیابان کمبود منابع مالی و عدم همکاری مالکین املاک سد راه خیابان بود.
فرماندار ماکو تاکید کرد: اگر مالکین با شهرداری همکاری کنند تا اتمام پروژه تعریض خیابان ۶۰۰ مترمربع باقی مانده است.
علی یوسفی شهردار ماکو نیز گفت: شهرداری های ادوار گذشته و دوره های پیشین شورای شهر می بایست اقدامات جدی تر در راستای تعویض هر چه سریعتر این خیابان انجام می دادند ولی با این حال شورا و شهرداری دوره جدید با انسجام کامل و با همکاری فرمانداری و نهادهای ذیربط اقدامات شایسته‌ای در این راستا انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه در چندین ماه گذشته بیش از یک کیلومتر از این خیابان تعریض و در حال استفاده است، افزود: مبلمان شهری ماکو باید به گونه‌ای چشم نواز باشد که در زمان ورود مسافرین خارجی و یا مسافرین داخلی به این شهر تاثیرات خوبی دریافت کنند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا، با اتمام تعریض این خیابان بار زیادی از دوش ترافیک سرسام آور شهر برداشته خواهد شد ولی مسئولین دخیل در این امر نباید تنها به این کار اکتفا کنند چون با گذشت زمان و افزایش نفوس و ازدیاد خودروها در چند سال آینده شاهد رخداد ترافیک های حجیم تر در این شهر خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 7 =