گروه های جهادی سپاه شهدا جهت کمک رسانی در ثلاث باباجانی مستقر شدند

گروه های جهادی سپاه شهدا جهت کمک رسانی در ثلاث باباجانی مستقر شدند

آراز آذربایجان- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به استقرار تعدادی از نیروهای این سپاه در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: با نقش آفرینی نیروهای سپاهی تمام اقلام و وسایل جمع آوری شده مردمی توسط پایگاه های بسیج در کرمانشاه تجمیع و توزیع شده است .
سردار سرتیب دوم پاسدار عابدین خرم که در مناطق زلزله زده حضور دارد، افزود: سپاه شهدا گروه های جهادی را در مناطق زلزله زده تشکیل داده است تا وضعیت تجهیزات گرمایشی مردم را شناسایی و وسایل مورد نیاز آنان را تامین کند.
به گفته وی سپاه و بسیج مسئولیت برآورد خسارت ساختمان ها و امکانات تعداد ۳۰ روستای منطقه خانه شور در ثلالث باباجانی از توابع استان کرمانشاه را نیز بر عهده گرفته است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تعداد ۲۰ دستگاه کامیون سنگین و تریلر این سپاه در مناطق زلزله زده مستقر شده است تا امکانات و کمک های مردمی را به مناطق مورد نیاز حمل کند.
سردار خرم افزود: ۴۰ نفر نیز از نیروهای سپاه شهدای آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و با بالگردها وسایل را به مناطق دور افتاده و صعب العبور منتقل می کنند.
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ کامیون و تریلر حاوی اقلام ضروری جمع آوری شده از پایگاه های بسیج آذربایجان غربی به کرمانشاه ارسال شده و در بین زلزله زدگان سرپل ذهاب، ازگله، ثلاث باباجانی و منطقه خانه شور توزیع شده است.
سردار خرم با اشاره به یکی از مشکلات موجود و دست و پا گیر در مناطق زلزله زده، گفت: مردم به صورت خودجوش اقلامی را به مناطق زلزله زده منتقل کرده اند و این امر موجب کندی امدادرسانی و توزیع اقلام شده است.
وی از مردم خواست تا اقلام را در اختیار مسئولان ذیربط قرار دهند تا به طور عادلانه در بین مردم زلزله زده کرمانشاه تقسیم شود.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷٫۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۹٫۳۳ کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق و نزدیک مرزهای ایران با عراق در امتداد استان کرمانشاه گزارش شد، زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورد و تاکنون بیش از ۴۰۰ پس لرزه داشته است.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


1 + = دو