قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان غربی ۹۴۳میلیارد ریال جریمه شدند

قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان غربی ۹۴۳میلیارد ریال جریمه شدند

گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچیان کالا و ارز به پرداخت حدود ۹۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی طی سالجاری محکوم شدند.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد اقوامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۰ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است، افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۵ فقره پرونده توسط شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شده اند.
وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان افزود: صاحبان این پرونده‌ها به پرداخت نزدیک ۹۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
اقوامی عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی را از مهمترین تخلفات صنفی در سال جاری اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف محوله به ضابطین سازمان تعزیرات حکومتی ازابتدای سال جاری بیشترین تخلفات گزارش شده عبارتند از عدم درج قیمت ۷۷۳ فقره، گران فروشی با ۱۰۸۰ فقره، کم فروشی با ۴۷۴ فقره است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: همچنین تقلب در عرضه کالا با ۲۳۲ فقره، عدم صدور فاکتور ۲۱۷ فقره، عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان با ۱۱۳ فقره و عرضه خارج از شبکه ۱۹۱ فقره بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی استان است.
وی همچنین از محکومیت پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای عرضه خارج از شبکه کالای اساسی خبر داد و اضافه کرد: بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان با گزارشی اعلام کردند که مدیر یکی از اتحادیه‌های تعاونی استان اقدام به عرضه خارج از شبکه ۳۰ هزار کیلوگرم قند کرده و برای انکار تخلف ارتکابی، پس از خرید کالا و تائید دریافت در سامانه جامع تجارت قند به اتحادیه نیامده و خارج از شبکه و چرخه رسمی توزیع شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: شعبه هشتم تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم را به الزام به عرضه کالا در شبکه و پرداخت پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


8 + = نُه