نايب رئيس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني استان:

عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به عراق و ازبکستان “صفر” شد

عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به عراق و ازبکستان “صفر” شد

گروه خبر: عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در روزهای اخیر عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به کشورهای عراق و ازبکستان صفر شده و این بزرگترین کمک به صادرات سیب استان شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،بهنام تاج‌الدینی ، با اشاره به برداشته شدن عوارض گمرکی صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: در این راستا با توجه به اینکه در هر کیلو ۱۰ هزار تومان عوارض گمرکی به گمرک عراق واریز می‌شد، خوشبختانه این تعرفه حذف شده است‌‌.
وی تصریح کرد: دولت عراق در برخی محصولات کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، عوارض گمرکی را لغو می‌کند و همه ساله از ۲۵ آذر ماه این عوارض لغو می‌شد اما امسال از ۱۵ آبان ماه لغو شده است.
عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: بنابراین لغو عوارض، ۴۰ روز جلوتر نسبت به سال گذشته، بزرگترین کمک به صادرات سیب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.تاج‌الدینی اظهار داشت: حتی خوشبختانه کشور ازبکستان نیز تعرفه صادرات سیب را لغو کرده و این هم خود یک امتیاز بزرگ برای صادرات سیب استان به شمار می‌رود.عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: برای حذف تعرفه گمرکی سیب آذربایجان‌غربی به سایر کشورها نیز نیاز به دیپلماسی و رایزنی اقتصادی هستیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


6 − یک =