برج و باروهای قلعه تاریخی کاظم خان قوشچی در ارومیه احیا شود

برج و باروهای قلعه تاریخی کاظم خان قوشچی در ارومیه احیا شود

آرازآذربایجان-در مراسم سالروز درگذشت کاظم خان قوشچی از مبارزان استکبار ستیز سده گذشته آذربایجان بر احیا و مرمت برج و باروهای قلعه تاریخی کاظم خان قوشچی در اطراف دریاچه ارومیه تأکید شد.
عصر دیروز به مناسبت سالروز درگذشت اسطوره استکبارستیزی مردم آذربایجان مراسمی در منزل تاریخی کاظم خان قوشچی که هم‌اینک از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حال احیاست برگزار شد.
در این مراسم که به همت جمعی از جوانان شهر قوشچی ترتیب یافت شهردار این شهر اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مسئولین این شهر و مدیران میراث فرهنگی امکان بهسازی و آسفالت ۷۰ درصد از جاده منتهی به قلعه تاریخی کاظم داشی میسر شد
محمد امانی تصریح کرد: در ماه‌های پیش رو و در اولین فرصتی که امکان اجرای عملیات آسفالت‌ریزی وجود داشته باشد کار آسفالت‌ریزی جاده منتهی به قلعه تاریخی کاظم داشی از سر گرفته خواهد شد.
محمد پوراحمدی رئیس شورای اسلامی شهر قوشچی نیز در این مراسم با اشاره بر رشادت‌ها و مجاهده‌های کاظم خان قوشچی اظهار داشت: مرمت و بازسازی خانه این مجاهد محلی در پی مطالبه جوانان این شهر و با تلاش شورای اسلامی قوشچی اتفاق افتاد و هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی خوبی هم برخوردار است.
در این مراسم رامین عیوض نژاد نماینده کمیته جوانان شهر قوشچی نیز اظهار داشت: احیا و مرمت برج و باروهای قلعه تاریخی کاظم خان قوشچی در کنار تسریع در مرمت و بازسازی خانه تاریخی این مجاهد جزو مطالبات جوانان این شهر از مسئولان است که امیدواریم به‌موقع عملیاتی شود چون می‌تواند به یک جاذبه گردشگری به‌ویژه در بخش بوم گردی برای این شهر تبدیل شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


7 + = پانزده